Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FM
Hej

Elgiganten har et Samsung PS58B685XEE på tilbud til kr. 14999 (Før kr. 24999) netpris ved diverse forhandlere ca. kr. 20000
Jeg har prøvet at søge på det diverse steder, men kunne ikke rigtigt finde noget.

Nogen der har den eller kender til den, som vil dele deres erfaring. Links til test eller tråde om skærmen. alt er velkommen.

Jeg er meget intereseret i at finde ud af følgende.

1) Hvor god/tæt er billed kvaliteten i forhold til PS58B855?

2) Har den tendens til at summe/brumme højere end at det kun kan høres et par meter væk i et stille lokale?

3) Har læst mig til at PS58B855 kan have nogle generende bjælker/skygger i top og bund. er den fejl/defekt lige så udbredt på PS58B685 modellen. Eller har Samsung fået styr på det?
Af JimmyH
Har selv kig på denne skærm, så jeg lytter lige med 8)
Af JimmyH
Kom så i kloge hoveder derude. Elgiganten åbner om en time!!!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg ved faktisk ikke om denne er ligesom B650 modellen, men hvis det er tilfældet, synes jeg bestemt det er værd at satse på den.

B650 har mange af de samme positive træk som B850.
Af JimmyH
Har lige snakket med Samsung Danmark. Det er samme panel specs som 850, bortset fra at Ultra Filter bright er erstattet med Real Black filter i 850.

Derudover er der forskel på dybden samt tilslutninger, og 685 har ikke subwoofer..

Jeg har bestemt mig for 685'eren :D
Af FM
Lyder godt JimmyH :)
Gider du lave et indlæg med din uforbeholdne mening når/hvis du køber en?

Jeg har søgt lidt på PS58B680 kan jeg gå ud fra at det er dens udenlandske fætter med samme specifikationer?
Kunne dog ikke finde nogle "rigtige" anmeldelser, men det virker til at folk er ret godt tilfreds.
Af JimmyH
Var i elgiganten idag og så PS63B685 versionen i aktion. Ca. 3 meter derfra stod en 855 med samme signal, så der var god mulighed for at sammenligne.

Umiddelbart så billedet meget identiske ud, men 855 var måske en smule bedre til de sorte detaljer, men så igen kan det jo sagtens bare være indstilling.

Ingen af skærmene virkede til at brumme medmindre man stak hovedet ned til bagbeklædningen.

Bestilte iøvrigt den PS58B685 på elgigantens hjemmeside (samme pris) imorges med levering (500,-) på tirsdag da bilen var for lille.

Vender selvfølgelig tilbage med mine erfaringer, men tør godt allerede nu sige at det ser fornuftigt ud ;)
Af FM
Var ved den lokale Elgiganten i Esbjerg for at se vidunderet.
Men de havde lige solgt deres udstillings model, og fik ikke flere hjem til udstilling :(
De kunne sagtens bestille en hjem til mig, men jeg vil gerne se den først.
Så jeg må se om jeg får tid til at køre til Kolding, Vejle eller Herning.
Af mbm
i Fields så jeg også PS685éren i 63" og 855éren i 58".

Om det var størrelsen eller indstillinger der gjorde forskellen ved jeg ikke.
Men synes 855éren havde et betydeligt bedre billede.

Stod også kun 1-2 m fra skærmene. Kan det tænkes at Full-HD er for lav opløsning når skærmene kommer op i 63"?

Prismæssigt ligger PS58B855 og PS58B685 jo meget ens (ca.20-22K)
Det er så lige El-Giganten der har dette supertilbud på 685éren.
Venter til de smider 855éren på tilbud :p
Af JimmyH
mbm skrev:i Fields så jeg også PS685éren i 63" og 855éren i 58".

Lyder sært. Læsning på udlandske fora, bekræfter at det stort set er samme skærm, dog med de ovennævnte forskelle. Billedmæssigt er 855 bedre til sort pga. et andet filter, men 685 har en fordel i lyse omgivelser. Kontrasten er den samme.
mbm skrev: Stod også kun 1-2 m fra skærmene. Kan det tænkes at Full-HD er for lav opløsning når skærmene kommer op i 63"?
Hvis matrialet på skærmen ikke var i full-HD, så kan du ikke forvente et pænt billede fra 1-2 m på en 63" ;)
Af mbm
JimmyH skrev:
mbm skrev:i Fields så jeg også PS685éren i 63" og 855éren i 58".

Lyder sært. Læsning på udlandske fora, bekræfter at det stort set er samme skærm, dog med de ovennævnte forskelle. Billedmæssigt er 855 bedre til sort pga. et andet filter, men 685 har en fordel i lyse omgivelser. Kontrasten er den samme.
mbm skrev: Stod også kun 1-2 m fra skærmene. Kan det tænkes at Full-HD er for lav opløsning når skærmene kommer op i 63"?
Hvis matrialet på skærmen ikke var i full-HD, så kan du ikke forvente et pænt billede fra 1-2 m på en 63" ;)
Det var blu-ray der kørte.. Måske er det så indstilling af skærmene... lidt synd.

Hvordan kan det være El-giganten har denne skærm 6000kr billigere end andre steder?
Af bleze
Mit gæt ville være at den udgår og de har købt restlageret billigt som de plejer
Af JimmyH
Har modtaget skærmen idag (B

Kan kun sige at jeg ikke har fortrudt. Så ellers den 855 til salg herinde og overvejede at købe det istedet, men efter at have set dette i funktion, så er jeg fuldt ud tilfreds.

Jeg syntes billedet er kanon godt ved DVD og DVB-T, og selv med mine gamle analoge optagelser på en HTPC tager det sig godt ud.

Ingen brummen eller mislyde overhovedet!

(disclamer: jeg er ikke plasma ekspert eller lign. men har set både 685 og 855 i aktion)
Af fries
Samme her, modtog min i fredags :p Er fuldtud tilfreds med kvaliteten. Meget svag summelyd hvis man lægger øret tæt på toppen af TV'et, intet der generer.
Yousee står rigtig flot via den indbyggede DVB-C tuner, og Bluray og andet HD-materiale via PCH helt fantastisk.
Det er sgu en anden oplevelse med så stor en skærm ;)
Har prøvet med de indstillinger der er anvendt i testen af B855'eren, og det er ik' så ringe endda. Synes måske stadig der er lidt for meget 'knald' på farverne.
Nogen der har erfaring med "kalibrerings" DVD'er? Har hørt lidt om Digital video essentials, er det noget der duer?
Nogle vægbeslag der kan anbefales (vil gerne have den så tæt på væggen som muligt)?