Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tbrdk
Er sony´s nye skud fra stammen 40W5500 pengene værd eller er der andre fladskærme der er lige så gode eller bedre til de 7000 kr. sony´s koster? Og det skal være LCD.
Brugeravatar
Af truehorses
Hvad skyldes kravet om LCD ??????
Af tbrdk
Vi har en meget lys stue, uden mulighed for gardiner. Kan godt se plasma er det med det bedste billede til prisen uden tvivel. Men det er et lcd jeg vil have. så derfor spørger jer om, om der er andre fladskærm i den prisklasse der kunne være intressant at kikke på.
Af xcardman
I den prisklasse er en w5500 det bedste bud efter min mening.
personligt kunne så jeg ikke leve med dens ulemper.

men du ser mest ser tv om aften havde jeg alså stadig valgt et plasma.
eller trække et gardin for lige der hvor det skal står.

kan alså ikke se det er slemt, hvad gjorde du med crt tv i gamle dage.
mit 50 tommer plasma giver noget mindre genskin end tidligere 32 tommer crt tv.
men der er dit valg
Af tbrdk
hvad ulemper har den da ?

som sagt har jeg ikke muligheder for gardiner. og vil enlig heller ikke skulle trække gardiner for hver gang jeg skulle se tv om dagen.
Af hdmi
tbrdk skrev:hvad ulemper har den da ?

som sagt har jeg ikke muligheder for gardiner. og vil enlig heller ikke skulle trække gardiner for hver gang jeg skulle se tv om dagen.
Uha xcardman.....nu får du lcdbanden på nakken :D
Af Houborg
Jeg har et W5500 og er ret glad for det.. En tv der er lige til og ganske god kvalitet for pengene..
Der er bare et minus... Hvis solen står direkte ind kan det være svært at se billedet.
Af xcardman
tbrdk skrev:hvad ulemper har den da ?

backlight bleeding betragtningsvinkel, bare for at nævne et par stykker.
jeg kan ikke leve med det og er langt værre end genskin, men det kan godt være du kan. Det skal jeg ikke kunne sige.
har selv haft lcd og crt tv før og kan alså ikke holde og se tv med fuld sol. det er ikke optimelt for noget tv.
lcd er dog bedre i et helt lyst lokale, men stadig bliver billedet også dårligere på et lcd i fuld sol.
som du selv siger kan du bedst lide billedet på plasma.
man kan alså udmærket se tv på et plasma uden at skulle sidde i mørkt hul. Det er alså stærkt overdrevet.
kun hvis man har et vindue bagved skærmen kan det blive et problem.
men igen er det dit valg.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Men som xcardman skrev før: Hvad gjorde I da I så på et CRT TV?
Af kristianl
Tja, jeg har et W5500 og er meget tilfreds.
Jeg har ikke oplevet problemer med backlight bleeding eller betragtningsvinkler.
100 HZ teknologien fungerer rigtigt godt og den generelle funktionalitet er fin (zappe-hastighed, text-tv og den slags)
Jeg prøvede også et plasma-tv, X10, da jeg skulle beslutte mig og med risiko for at få plasma-mafiaen på nakken ( ;) ), foretrak jeg faktisk Sony'en. Jeg bruger det til Xbox360, Bluray, HD-TV og almindeligt SD-tv.
MEN!!! og det er et stort men, smag og behag er forskelligt!
Af xcardman
kristianl

hvor er det kedligt det ord efterhånden plasma-mafiaen
hvor er lcd mafiaen så?, dem er der jo lige så mange mange af

jeg har hele tiden skrevet et w5000 måske er det bedste lcd til prisen
der findes jo mange lcd tv som noget bedre end dit.
ligesom der findes bedre plasma end x10.
men trådstarter skriver netop han synes et plasma billede er bedre, ellers havde jeg nok ikke skrevet noget

det har så nogle ulemper jeg ikke kan leve med og skriver netop trådstarter ikke behøver at se dem som problemer
men det er vel også din første fladskærm og så er det vel klart du er glad for dit køb.
jeg skriver bare sandheden.

forstå efterhanden ikke folk spørger om råd mere, eller at jeg gider og svar på dem.
Af kristianl
Altså, jeg ville såmænd bare beskrive hvordan det tv var i brug og mine erfaringer med modellen, eftersom trådstarter er ude efter et LCD.
At jeg skrev plasma-mafiaen var ment som ironisk, derfor var der smiley. Jeg synes osse at det er plat at folk tror der kun anbefales plasma-tv herinde men ironien blev misforstået og taget personligt, fair nok...
og nej, det er ikke min første fladskærm. Jeg har haft 2 før dette, både plasma og lcd...
Af kristianl
Jasgu, jeg gider ikke engang tænke på hvad jeg gav for mine 2 første fladskærme... og hvad jeg fik for de mange penge i forhold til i dag... ;;)