Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sliskie
Hej. Skal købe tv i nærmeste fremtid, men ønsker at vide, om G10 er hastværk eller om det virkelig er det bedste tv, til prisen? Eller er der andre, hvor tingene virker bedre og som er bedre anbefalingsværdigt?
Brugeravatar
Af Inside
Jeg har nu gået og studeret sony 40W5500 vs pana 42g10 og efter mange overvejelser (og et hurtigt kig på 40Z5500 også) konkluderede jeg, at g10 altså er et bedre tv til prisen (mit valg faldt efter at have set dvb-t/c og bluray signaler i forskellige tv-forretninger). Og jeg må sige, at jeg slet ikke er blevet skuffet efter at have fået TVet hjem. Det lever virkelig op til mine forventninger!

Skal siges at jeg kommer fra et pana 37PX70
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De fejl der var på G10 er rettet, så TV'et fungerer nu som det burde have gjort fra lanceringen.
Af cableguy
yakken skrev:De fejl der var på G10 er rettet, så TV'et fungerer nu som det burde have gjort fra lanceringen.
Du skriver "de fejl ..." - er der andre (udover 24p) man skal have rettet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Man kan argumentere for, at opsætningen af DVB-C tuneren i Danmark er lidt kringlet, men ellers fungerer TV'et som det skal.
Af cableguy
yakken skrev:Man kan argumentere for, at opsætningen af DVB-C tuneren i Danmark er lidt kringlet, men ellers fungerer TV'et som det skal.
Du har ret, opsætningen af DVB-C er noget kringlet - synes det er mærkeligt at man skal vælge enten Sverige eller Finland som land får at kunne se DVB-C kanaler. Men gælder det også når Yousee på tirsdag giver fri adgang til digitalt tv? Jeg har nemlig valgt Danmark som land under opsætning af mit G10. Har hørt at man vist kan tilføje DVB-C efter man har søgt efter DVB-T kanaler...har du kendskab til dette? Jeg vil helst ikke nulstille mit tv.
Af sliskie
Det lyder super. Så er der jo intet problem der :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
cableguy skrev:Men gælder det også når Yousee på tirsdag giver fri adgang til digitalt tv? Jeg har nemlig valgt Danmark som land under opsætning af mit G10. Har hørt at man vist kan tilføje DVB-C efter man har søgt efter DVB-T kanaler...har du kendskab til dette? Jeg vil helst ikke nulstille mit tv.
Det tror jeg ikke helt jeg forstår? Ser du TV via DVB-T nu, samtidigt med at du har adgang til kabel-TV? Jeg har ikke rodet med den del af G10, så om du skal starte forfra ved jeg ikke.
Af ravnen
De fejl der var på G10 er rettet, så TV'et fungerer nu som det burde have gjort fra lanceringen.
IFC virker vel stadig ikke (på trods af Panasonic påstår det modsatte)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
IFC har jo aldrig virket tilfredsstillende, men det virker nok så godt som Panasonic mener det skal.
Af bantam
Der er ingen synlig forskel i billedgengivelsen, når IFC er slået til eller fra - hverken før eller efter firmware-opdateringen.
Af ravnen
IFC har jo aldrig virket tilfredsstillende, men det virker nok så godt som Panasonic mener det skal.
Det bør så nok retfærdigvis siges at på G10 bliver billedet ikke initialiseret (går i sort) når man slår IFC til, som det ellers gør på eksempelvis V10, efter hvad jeg har læst mig til. Der er efter min opfattelse en konsesus i diverse fora, der går i retning af at IFC simpelt hen ikke er tilstede på G10.
Brugeravatar
Af Inside
cableguy skrev:
yakken skrev:Man kan argumentere for, at opsætningen af DVB-C tuneren i Danmark er lidt kringlet, men ellers fungerer TV'et som det skal.
Du har ret, opsætningen af DVB-C er noget kringlet - synes det er mærkeligt at man skal vælge enten Sverige eller Finland som land får at kunne se DVB-C kanaler. Men gælder det også når Yousee på tirsdag giver fri adgang til digitalt tv? Jeg har nemlig valgt Danmark som land under opsætning af mit G10. Har hørt at man vist kan tilføje DVB-C efter man har søgt efter DVB-T kanaler...har du kendskab til dette? Jeg vil helst ikke nulstille mit tv.
Det er ikke noget problem. Når man har valgt dansk kan man altid gå ind i indstilling og vælge dvb-t. Og så derfra vælge at tilføje dvb-c kanaler. Det eneste minus er, at EPG ikke virker når man har valgt dansk. Der skal man over på finsk. Men jeg kan godt leve uden ;)
Af cableguy
yakken skrev:
cableguy skrev:Men gælder det også når Yousee på tirsdag giver fri adgang til digitalt tv? Jeg har nemlig valgt Danmark som land under opsætning af mit G10. Har hørt at man vist kan tilføje DVB-C efter man har søgt efter DVB-T kanaler...har du kendskab til dette? Jeg vil helst ikke nulstille mit tv.
Det tror jeg ikke helt jeg forstår? Ser du TV via DVB-T nu, samtidigt med at du har adgang til kabel-TV? Jeg har ikke rodet med den del af G10, så om du skal starte forfra ved jeg ikke.
Nej jeg ser digitalt tv via Yousee's HD-boks.