Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Johnny81
Hejsa, jeg er for et par måneder siden blevet den lykkelige ejer af et Panasonic GA 11 42" plasma tv. Da jeg har Yousee er jeg så heldig at jeg kan få DVB C kanaler uden kort. Mit store spørgsmål er så hvordan jeg får Tv'et til at søge på DVB C kanalerne, og hvordan man går ind på dem. Kan sagtens få den til at gå på DVB-T?

På forhånd tak.
Af Johnny81
Har fået DVB-C til at virke, takker for henvisningen :)

Jeg ville så sætte den til at søge efter kanaler. Gik ind på yousee's hjemme side, der står nogen info om kabel tv i mit område, frekvens netværksnummer osv. Frekvens kan indtastes gennem manuel søgning via menuen under DVB-C, Men ingen steder hvor man kan indtaste Netværksnummer.
Hmm fair nok tænkte jeg og satte den til at søge.
Den har så fundet 8 kanaler hvoraf de 7 er kodet, den sidste kaldes folketings kanalen. Mit spørgsmål er så hvorfor den ikke finder de andre? Har det noget at gøre med netværksnummeret? Er lidt grøn på det område her O-O

På forhånd tak :)
Af andy83
Tror det har noget at gøre med hvor du bor??? har selv lige gjort det samme med mit v10 for lidt siden og jeg fandt 5 kanaler jeg kunne se og en masse der var kodet. Bor i 4690 men tror yousee får flere kanaler i dette område snart...
Af Fing
Har du sat den til "fuld søgning"?
Som udgangspunkt står den på "hurtig". Det gør den i hvertfald på X10.
Af Johnny81
Jeg fik det endelig til at virke i går :) Hvis jeg gik ind under automatisk søgning under DVB-C, var der rubrikker til udfyldning af både netværksnummer, symbol-rate og frekvens. Og hurtig og fuld søgning. Jeg prøvede den hurtige først men det hjalp ikke på det, men fuld søgning fandt det hele, Så takker mange gange for hjælpen. Men må nok indrømme jeg synes Panasonic har lavet det på en mystisk måde, mht. at indstillingerne for land skal stå som enten Sverige eller Finland ;;)