Sæt ting til salg eller efterlys brugte produkter. Flatpanels er ikke ansvarlig for handler, men IP-adresser logges i tilfælde af svindel.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Makaus
Hey, går med tanken om at købe et nyt og lidt større fjernsyn, derfor kunne jeg godt tænke mig at få mit fjernsyn vurderet.
Der har aldrig været noget galt med det, først hang det på væggen i ca 8-9 måneder, og står nu på fod. Ingen ridser, skrammer eller noget som helst, hverken på skærm, tv eller knapper - eller nogle andre steder.

Det er et hvidt Samsung LE32A465 købt i Fona i Okt/Nov for 5.999,- inkl noget ekstra forsikring.

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... 465&sp=all

Mark. NB: DET ER IKKE FULL-HD
Senest rettet af Makaus 13 sep 2009, 10:52, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
3-3500 kr kan du nok hive hjem. Måske lidt mere hvis du sælger i den blå.
Af Makaus
yakken skrev:3-3500 kr kan du nok hive hjem. Måske lidt mere hvis du sælger i den blå.
Tak yakken :)

Lige et andet spørgsmål - Sidder selvfølgelig og finder mig mit fremtidige fjernsyn ;), faldt lige over LG42PQ6000. Alle skriver det er HD-ready med en opløsning på 1024 x 768.. MEN kan køre 1080p, hvordan?

Det her skriver hifipriser også:
Display Format 720p
Digitalt tv certifikation HD ready
Input Video Formater 480p / 480i / 576p / 576i / 720p / 1080p / 1080i
Opløsning 1024 x 768
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HD-Ready er 720p. TV'et er i stand til at nedskalere et billede, så det passer til den fysiske opløsning på TV'et, så når du sender et 1080p-signal til den, så skaleres det ned til 768 liniers opløsning.

Du tænker med garanti ikke over det til dagligt, men alle flade TV vil lave en eller anden skalering på et tidspunkt idet de signaler man benytter sjældent passer til TV'ets opløsning. Et TV-signal er eksempelvis på 720x576 punkter, hvilket ethvert nyere TV skal OP-skalere for at få til at passe på skærmens punkter. Tænk på det som et tegneprogram, hvor du kan hive i billedets kanter, så det bliver hhv. større eller mindre, så det passer til størrelsen på dit kanvas i programmet.
Af Makaus
mange tak for dine dybe og gennemgående svar :)

Men hvis jeg så afspiller blu-ray film eller 1080p spil fra PS3, vil det så ikke se lidt kantet og ikke detaljeret ud, hvis det bliver ned-skaleret til 768?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu er alt jo relativt, men nej, det vil ikke se firkantet ud med mindre du sætter dig klods op og ned af TV'et. I en normal afstand, så er fuld HD fuldstændigt ligemeget, med mindre vi snakker om TV-størrelser over 60".
Af Makaus
Okay. Jeg ved godt at denne tråd kører mere og mere over i noget andet end mit tv.

Men imens vi har siddet og skrevet har jeg udset mig 2 Plasma TV'er, og nu da jeg har dig her ;) Ville jeg lige bruge min sidste livline :D - Hvis du havde mit tv (samsung le32a465) og synes at du godt kunne bruge noget større og det skulle være plasma fordi at du vil prøve det, og efter at have set og hørt på forskellige forums er Plasma det bedste i dette prisleje.

Hvad ville du så vælge af: LG 42PQ6000 http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=505119 og Panasonic TX-P42X10 http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=533191
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville personligt tage X10Y. Ja, PQ6000 er lidt foran på designet, men X10 har langt mindre retention, hvilket jeg ville blive lidt irriteret over i længden. Derudover har X10Y (læg mærke til at det er Y-versionen) DVB-C tuner. Men dine præferencer kan jo være nogle andre.
Af Makaus
Okay, mange tak for hjælpen yakken :)