Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GiMo
Halløjsa alle sammen!
Nu kommer endnu et af de utallige forumindlæg omkring køb af nyt TV, som der sikker ikke vil komme færre af, nu når det nye TV-signal snart kommer. Denne gang er det så til mine forældre, og jeg håber i kan guide os lidt på vej. Mine forældre er ude på herrens mark, og det er jeg sådan set også. Jeg læser dog i øjeblikket en række guides her fra sitet, så jeg kan bistå dem i deres søgen.

Vi leder efter et 37" Fjernsyn. Stuen kan simpelthen ikke klare større. Vi har så selvfølgelig snakket med den lokale antennemand, som også sælger fjernsyn. Han er helt vild med Philips 9000-serie og LGs fjernsyn, og han mener, at Philips' nye top model er det ultimative, og at man ikke kan få noget vildere i øjeblikket (for penge, selvfølgelig).

Vi har selvfølgelig også været ude at kigge på fjernsynet, men det er sgu svært at sammenligne mellem forskellige størrelser og des lige. Han har udelukkende Philips og LG fjernsyn hjemme (dog er han er ikke sælger af et bestemt mærke, men han synes de er bedst).

Jeg håber dog i kan komme med et tredjeparts input. Er Philips' topmodel det ultimative i øjeblikket? Han lød ret subjektiv, men han lød dog stadigvæk rimelig til at have styr på det. Har manden ret?

Selvom mine forældre har pengene, så er de ikke villige til at hoste op med mere en 10-12K + -. De ser selvfølgelig gerne, at det er billigere. De har umiddelbart ikke noget at bruge det indbyggede Wi-Fi til, men antennemanden forsikrede os om, at det var fremtiden.

Hilfe!

GiMo
Af BrianH
Hvis jeg solgte Philips, ville jeg også fortælle alle, at det var det bedste :)
Af GiMo
BrianH skrev:Hvis jeg solgte Philips, ville jeg også fortælle alle, at det var det bedste :)
Right, me2. Men han siger (som jeg tydeligvis ikke har udtrykt klart nok i ovenstående), at han ikke er fast forhandler af noget mærke ... Men at han sælger de produkter han kan stå inde for :s!
Af nasmar
Tjah, hvis de ville gå op i en 42", så ville jeg klart foretrække en panasonic V10. Ja, X10Y, som jeg selv har, er faktisk også rigtig flot om aftenen og fåes bl.a. i en 37" - og så endda til den billige pris af 5.100 kr. ca.

Jeg går udfra de ser mest tv om aftenen, ja det gør mine forældre ihvertfald, og der kommer plasma skærme rigtig til sin ret - men nu skriver du selvfølgelig ikke noget om det.

mht. philips så synes jeg at man betaler for en masse unødvendigt - så ville jeg hellere kigge på noget samsung lcd LED, hvis det skulle være.
Af GiMo
nasmar skrev:Tjah, hvis de ville gå op i en 42", så ville jeg klart foretrække en panasonic V10. Ja, X10Y, som jeg selv har, er faktisk også rigtig flot om aftenen og fåes bl.a. i en 37" - og så endda til den billige pris af 5.100 kr. ca.

Jeg går udfra de ser mest tv om aftenen, ja det gør mine forældre ihvertfald, og der kommer plasma skærme rigtig til sin ret - men nu skriver du selvfølgelig ikke noget om det.

mht. philips så synes jeg at man betaler for en masse unødvendigt - så ville jeg hellere kigge på noget samsung lcd LED, hvis det skulle være.
Mange tak for svaret!
Vi er også kommet ud i, at 11½K er lige i overkanten i forhold til mine forældres behov. Så kræsne er de alligevel heller ikke. Derfor søger jeg i øjeblikket forslag til andre gode 37"-fjernsyn.

42" er desværre for meget, da min moder synes +37" er for stort til stuen, hvilket jeg egentlig også vil give hende ret i.
Af xcardman
den kan du også få i 37 tommer. panasonic x10y
koster under 6000 kr
bedre billede fåes stort set ikke fra en 37 tommer

phillips er toppen :D ´Ja måske med en 5000 watt lampe rettet mod skræmen.
de er dog blevet bedre, men alt for dyre i forhold til billedekvalteten

men en sælger vel jo også sælge sin egen mor
Af nasmar
Har også selv lige købt en 42" til en ret lille stue, og den kan faktisk godt virke lidt for stor :) Men klart en tilvænningssag, synes dog ikke der er meget forskel på 37 og 42".

Men du kan jo tage et kig her
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Og så synes jeg du skal vælge et par stykker, der kunne være interessante ud, og så eventuelt tage dem med ud og kigge på dem i butikkerne.

Et par stykker jeg klart kan anbefale kunne være:
http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... pti1).html

http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... artnersite

Sonyen fåes også i en 32" udgave, dog ikke 37".