Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Slojder
Hej.

Jeg har netop fået en 2209wa skærm hjem - og fundet en pixelfejl.

Det er en fejl der på hvid baggrund lyser rødt og på grøn baggrund lyser sort - altså en defekt grøn subpixel. Jeg har stadig mine 14 dages returret i 10 dage endnu så jeg overvejer meget kraftigt at sende den retur for at købe en ny og satse på nul pixelfejl den anden gang.

Mit spørgsmål er dog om der er andre ting end skærmen der kan give denne pixelfejl. Er det værd at tjekke skærmen på en anden computer, installere den medfølgende Dell software cd eller andet for at se om pixelfejlen evt ville forsvinde eller skal jeg bare sende den retur hurtigst muligt?

Håber i kan hjælpe mig!
Af hdmi
Slojder skrev:Hej.

Jeg har netop fået en 2209wa skærm hjem - og fundet en pixelfejl.

Det er en fejl der på hvid baggrund lyser rødt og på grøn baggrund lyser sort - altså en defekt grøn subpixel. Jeg har stadig mine 14 dages returret i 10 dage endnu så jeg overvejer meget kraftigt at sende den retur for at købe en ny og satse på nul pixelfejl den anden gang.

Mit spørgsmål er dog om der er andre ting end skærmen der kan give denne pixelfejl. Er det værd at tjekke skærmen på en anden computer, installere den medfølgende Dell software cd eller andet for at se om pixelfejlen evt ville forsvinde eller skal jeg bare sende den retur hurtigst muligt?

Håber i kan hjælpe mig!
Retur...pixelfejl forsvinder ikke af sig selv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du ikke kan leve med fejlen, så må du sende den retur. Det går ikke over af sig selv. Men du risikerer jo, at du får samme skærm, når du bestiller en ny...
Af Slojder
har tænkt over at jeg risikere den samme skærm - derfor bestiller jeg også først en ny for en dag senere efter at have modtaget den nye skærm sende den gamle retur! Men pixelfejlen kan ikke skyldes manglende software eller dårligt grafikkort? Just-in-case?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, software kan ikke give pixelfejl, og skærmen behøver ikke nogen driver for at køre. Driveren vil ikke kunne påvirke skærmen til ikke at have pixelfejl.

Hvis du har forsøgt en "Reset to factory defaults" uden held, så er din døde pixel "for ever".
Af Slojder
Ok. Tak for hjælpen. Har bestilt en ny! Satser på at jeg ikke er uheldig to gange i træk!
Af Slojder
Nogen der ved om premium pixel garantien dækker en defekt mørk subpixel på Dells 2209WA?