Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LunD^
Hej.

Jeg er på udkig efter en god billig Bluray afspiller. Jeg vil ikke bruge mere end 1000-1500,- på den, da jeg forvejen synes dette er en sindsyg pris. :)

Jeg bruger nu en gammel DVS/VHS combi fra Brugsen, så på den måde bliver det nok ikke mere dårligere. :)

Jeg har mange DVD film, så det skal den kunne spille godt, men selvfølgelig vil jeg købe Bluray fremover, når filmene kommer frem. (hvis de er til at betale)

Jeg har kigget på Philips BDP3000 (den billige fra Bilka) &
Sony S350 som efter hvad jeg har læst skulle være udemærket, men udover det er jeg noget i tvivl. Hvad kan man få i den prisklasse??
Af Th@mas
LunD^ skrev:Hej.

Jeg er på udkig efter en god billig Bluray afspiller. Jeg vil ikke bruge mere end 1000-1500,- på den, da jeg forvejen synes dette er en sindsyg pris. :)

Jeg bruger nu en gammel DVS/VHS combi fra Brugsen, så på den måde bliver det nok ikke mere dårligere. :)

Jeg har kigget på Philips BDP3000 (den billige fra Bilka) &
Sony S350 som efter hvad jeg har læst skulle være udemærket, men udover det er jeg noget i tvivl. Hvad kan man få i den prisklasse??
Jeg synes da du skal blive i Panasonic så du kan nøjes med en fjernbetjening og derudover god kvalitet. En ny BD60 kan fåes fra kr. 1.849 eller forgængeren BD35 let brugt fra kr. 1.200 som f.eks her: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.a ... d=62107799. Har selv en BD60 som jeg fik på tilbud til kr. 1.395 ved Komplett.

Mvh
Thomas
Af LunD^
Den ser også god ud, tak. :)

Er billedet godt på DVD ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Billedet er "OK" på DVD. Opskalering er ikke disse afspilleres stærke side, og du skal op i et VÆSENTLIG højere prisleje før du får en afspiller der klarer DVD til UG. Det vil dog nok være ganske udmærket til de flestes behov.
Af LunD^
Ja, det regnede jeg med, men som sagt fra en combi af mærket Lumatron, så kan den vel kun være bedre. :)
Af Th@mas
LunD^ skrev:Ja, det regnede jeg med, men som sagt fra en combi af mærket Lumatron, så kan den vel kun være bedre. :)
Jeg kunne sagtens se forskel da jeg opgradere fra en 4-5 år gammel DVD afspiller til BD60.

Mvh
Thomas
Af LunD^
Det lyder godt, tak skal i have. :) Jeg kigger lidt nærmere på den.
Af xcardman
BD60 er fin nok til dvd og når du ser blu-ray på din x10. Vil du tænke hvorfor dvd?
selvfølgelig er en blu-ray afspiller som denon 3800 og oppo 83 bedre til dvd. Men dvd bliver alså ikke til HD af den grund.
blu-ray billedekvaliteten er stort set ens på alle afspiller
Af LunD^
Ja jeg vil da også købe BD fremover når jeg får en afspiller. Hvordan er det med film udgivelser, kommer de samtidig med DVD eller først senere? Og prisen på nye film ligger de ikke nogenlunde på samme niveau, eller lidt højere på BD?

En anden ting, når nu man kan bruge samme remote til TV og Bluray, har jeg så alle funktionerne fra Bluray,en, altså undertekster, lydspor, menu osv. som man har hvis man bruger den medfølgende remote?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Filmene udkommer samtidigt på DVD og BluRay, men BluRay koster noget mere. Typisk 200-250 kr. pr. film.

Din remote til TVet vil nok ikke kunne styre ret meget på din afspiller ud over de basale funktioner. Det kører vist via deres Viera Link.