Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andy83
Hey på siden... har fået mit nye panasonic v10 igår og syns godt nok det er helt suveren billedkvalitet. Men kan ikk finde nogen indstilling af IFC, som der i testen på siden kunne slåes fra og til??? nogen forklaring på dette??? Desuden syns jeg at thx profilen virker lidt mørk, men dette skyldes måske at man er vandt til alt for meget farve og lys??

Tak for svar
Af xcardman
i thx profilen mener jeg ifc er slået fra.
det er også meningen.
lige som alt billedebehandlig er slået fra i pure funktion på min pioneer.
en skærm skal vise et billede og ikke om lave om på materialet.
Af andy83
xcardman skrev:i thx profilen mener jeg ifc er slået fra.
det er også meningen.
lige som alt billedebehandlig er slået fra i pure funktion på min pioneer.
en skærm skal vise et billede og ikke om lave om på materialet.
Ok.. det står os knivskarbt i den tilstand. Tror bare jeg på mit gamle tv har haft alt for meget "wauw" effekt og derfor virker billedet lidt mørkt og nedtonet`` tak
Af bantam
Har du opdateret til den nyeste firmware? Den gamle firmware everede for lidt lys, og virkede derfor meget "mut" i farverne i THX-mode.
Af andy83
bantam skrev:Har du opdateret til den nyeste firmware? Den gamle firmware everede for lidt lys, og virkede derfor meget "mut" i farverne i THX-mode.
hmm... næ men hvordan gør jeg det?? skal den sluttes til nettet så??
Af bantam
Du skal tilslutte TVet til nettet og udføre opdateringen gennem VieraCast-menuen.

Jeg husker ikke detaljerne - måske er der en V10-ejer, der læser dette, som kan give en mere nøjagtig opskrift?
Af andy83
ok... prøver jeg så lige engang. hvordan med log ind på nettet?? virker det bare når kablet bliver sat i??
Af bantam
Du skal sætte TV'ets netværksparametre, så de passer til dit netværk (du kører sikkert DHCP på din router, men det er et gæt).
Af Th@mas
andy83 skrev:ok... prøver jeg så lige engang. hvordan med log ind på nettet?? virker det bare når kablet bliver sat i??
Man kan som med andre Panasonic TV, vel bare hente opdaterings filen under support på deres hjemmeside og smide den på et FAT formateret SD kort, sætte det i det tændte tv og derefter følge vejledeningen på skærmen.

mvh
Thomas
Af xcardman
ok det vidste jeg ikke ikke du havde "glemt"

den opdatering gør alså en forskel
Af andy83
Har ikk forstand på sd kort. Hvordan får man det i FAT format?? kan man evt smide opdateringenpå en usb stick og sætte den i tvet??? Og hvilken opdatering skal jeg bruge. kan se der er en der hedder: operating instructions - danish- europe 4,5 mb er det den????
Af bantam
Du skal opdatere softwaren via internet-forbindelsen.

Den fil du refererer til, er en brugervejledning til TV'et. Så vidt jeg kan se, kan man ikke downloade firmware-opdateringer fra Panasonic via deres support-side.
Af andy83
bantam skrev:Du skal opdatere softwaren via internet-forbindelsen.

Den fil du refererer til, er en brugervejledning til TV'et. Så vidt jeg kan se, kan man ikke downloade firmware-opdateringer fra Panasonic via deres support-side.
Super... en med et direkte svar, sad ellers og surfede efter sd kort! har et trådløs router med ps3 og labtop sat til. er jeg på nettet med det samme hvis bare jeg tilslutter kabel??
Af bantam
Kan ikke huske fabriksindstillingerne mht, netværksforbindelsen - men du kan jo bare prøve at sætte et netkabel i TV'et dierekte fra routeren, og derefter checke om VieraCast-funktionerne har hul igennem.

Opdateringen skal også ske gennem VieraCast.