Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg sidder på samme afstand, og jeg har en 50", og det er bestemt ikke for stort.
Af xcardman
med et godt signal kan man sidde med 60 tommer fra 3,5 meter. sidder også med 50 tommer fra 3,5 meter.
Mange tænker stadig mit gamle crt var 32 tommer, så er en 40 tommer meget stort.
Af Shooqer
Jamen hvilket ville i vælge?
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg ville ikke vælge nogen af de 2 du foreslår.
Af xcardman
er helt enig med Filip_kbh
Af hdmi
xcardman skrev:er helt enig med Filip_kbh
Enig med filip og xcardman..
Af siccio
Hallo!
Der bliver spurgt om hjælp til et af de foreslåede tv modeller, og det eneste der bliver svaret er ville ikke vælge hverken det ene eller det andet?
Dette kan man jo ikke bruge til noget, når man måske ikke ved alverden omkring emnet, skriver jo også ny på siden!
Hvad med at spøge omkring budget, og behov?
Eventuelt forklare hvorfor de to foreslåede modeller, ikke siger jer noget.
Ved godt i sikkert sidder og tænker Panasonic plasma, så forklar venligst hvorfor i vil foreslå dette, istedet for at være ligeglade.
Ellers drop at kommentere, på folks spørgsmål!
Undskyld mit sure-opstød, syntes bare ikke lige at de var ret seriøse de svar i gav.
Se det fra spørgers vinkel og læs så svarene, så vil i se hvad jer mener.
Fint ikke være enig i et valg af tv, det er jo derfor vi netop har forum, for at diskutere, og argumentere, diverse teknologier og blive klogere.
Men kom venligst med alternativer, og argumenter i stedet for "det ville jeg ikke vælge"
Tak
Af xcardman
Jeg forstår ikke man starter en tråd med to modeller
man burde skrive nogle behov og et budget.

hvis man så skriver en plasma model, så starter der en krig.
fordi trådstarter har kigget på to lcd
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
siccio skrev:Hallo!
Der bliver spurgt om hjælp til et af de foreslåede tv modeller, og det eneste der bliver svaret er ville ikke vælge hverken det ene eller det andet?
Det er da ikke det eneste der bliver svaret. Trådstarter spørger om han skal vælge 37" eller 40" af samme model, og så svares der at end ikke et 50" er for stort. Det er da et ret klart svar på at 40" ville være at foretrække, hvis man absolut vil begrænse sig til de to versioner.

Hvis man søger ekstra inspiration, så kan man se på vores liste over anbefalede TV:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Mit svar kan vel læses indirekte - nemlig at man altid skal tage det største.

Derudover: Ingen kan jo vælge tv på andres vegne.
Der er alt for mange ting der spiller ind: design, smag, økonomi, behov, skal det bruges til dvd/Blu-Ray/gaming osv., er signalet digitalt. Alt dette ved vi intet om, og kan derfor ikke anbefale noget som helst.

Det eneste der angives, er at tv'et maks. skal være 120 cm bredt da det skal hænge mellem (der skrives 'med', men det må være en fejl) 2 vinduer. Jeg ville så heller aldrig selv hænge mit tv mellem 2 vinduer da det kun kan blive anstrengende for øjnene at kigge på, men det er så en anden sag.

Edit: Yakken kunne åbenbart forstå mit indirekte svar :p
Senest rettet af Filip_kbh 12 sep 2009, 11:55, rettet i alt 1 gang.
Af siccio
Tilbage til emnet:
Hvilket tv har du nu Shooqer?
Og hvor stort?
Mener som tidligere foreslået sagtens du kan tage 40", men smag og behag omkring størrelse er jo forskellig.
De Samsung tv du selv har fundet kender jeg ikke billedet på, men set ud fra Samsungs sortiment, hører de til den lavere ende.
Siden du har fundet dem frem, går jeg ud fra du har set dem i funktion, og er tilfreds med billedet de giver.
Da dette er en test side, går mange brugere utroligt højt op i farveægthed, forståeligt nok.
Derfor nok ikke mange anbefalinger, på netop disse to Samsung skærme.
Tror ikke mange kender de modeller, mig selv inklusiv.
Forståeligt nok køber de fleste jo tv efter eget budget, og behov.
Hvis pengene er til det, ville jeg kigge på Sony W serie, hvis det skal være LCD, og til rimelige penge.
Men kender jo ikke dit tv behov, derfor ret at vide hvad du har nu, og forventer.
Held og lykke med det.
Af siccio
Yakken

Ja korrekt at der først bliver skrevet svar omkring størrelse, men da spørger så vil hører til modellen, kommer han jo ikke videre.
Fair nok at folk ikke brydersig om eller kender foreslåede model, dog bare bedre ikke skrive svar, fremfor bare skrive den ville jeg ikke vælge.
Eller er det bare mig?
Ved godt der findes utallige tråde, som ikke er særligt godt udformede fra spørgers side.
Samt der findes mange svar ved at lige kigge lidt rundt på siden.
Dog starter spørger med at skrive ny på siden, så var det jo rart med lidt start-hjælp.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
siccio skrev:Yakken

Ja korrekt at der først bliver skrevet svar omkring størrelse, men da spørger så vil hører til modellen, kommer han jo ikke videre.
Fair nok at folk ikke brydersig om eller kender foreslåede model, dog bare bedre ikke skrive svar, fremfor bare skrive den ville jeg ikke vælge.
Eller er det bare mig?
Jamen trådstarter beder jo ikke om hjælp til at finde et andet TV. Det er måske flabet ikke at komme med et alternativ, når man nu udelukker de foreslåede valgmuligheder, men så må man jo formulere sit spørgsmål anderledes (der er jo nogen hvor der virkelig ikke ER alternativer) - hvis du spørger hvilket af de to JEG vil have, så må jeg vel også have lov ikke at ville have nogen af dem. Spørg mig i stedet hvad jeg ellers ville se på, så vil du få den liste jeg lige har smidt i mit forrige indlæg.