Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KaptajnRoevsved
Ja jeg vil også gerne se en test med dette TV sat op imod panasonics 10 serie.
Af ockley
Jeg tilslutter mig koret at villige modtagere af en anmeldelse af B8050 - kan egentlig ikke finde så mange rundt omkring (tak mlund for link).

Grunden er nok den varierede navngivning af modellerne. Er der andre der ligger inde med links til LED8 TV, mens vi venter spændt på flatpanels?
Af mlund
ockley skrev:Grunden er nok den varierede navngivning af modellerne. Er der andre der ligger inde med links til LED8 TV, mens vi venter spændt på flatpanels?
Ja, kært barn har mange navne. Det som jeg ikke kan forstå er de store prisforskelle man ser US vs. EU selv med afgifter, den lave dollar kurs, og krisen taget i betragtning. Hos Bestbuy.com kan man købe en UN46B000 til det der svarer til 11k kr - det er jo ca 7k kr billigere end nuværende DK pris!

Se det kunne jeg godt tænke mig at Samsung DK svarede ærligt på..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rasmus har modtaget B8000. Der ligger en nyhed på forsiden hvor I kan komme med specifikke ønsker til ting der skal undersøges. I kan være ganske sikre på at slør testes 8)
Af mlund
Ref. trustedreviews:

"My only complaints with the UE46B8000's pictures, in fact, once I'd worked past the daft preset situation, would be that their post-calibration brightness levels aren't particularly high and that patches of subtle backlight inconsistency can creep into the image's edges if you have to watch the TV from much of an angle."

"Indeed, after a bit of initial recalibration and in the right room conditions, its pictures actually seem to back up Samsung's claims that edge-based LED lighting is potentially a superior picture quality technology to direct RGB LED lighting. And I don't mind admitting that nobody could be more surprised about that than me."

Kunne være interessant at få en kommentar vdr. ovenstående i review.

Er edge lighting måske virkelig bedre end direct backlit?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har en længere artikel om forskellen på Edge LED og Direct LED, som du kan læse her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1251713794

Basalt set, så er det jo ikke billedkvaliteten du skruer på, men kun baggrundsbelysningen, og begge typer af belysning har ulemper. En ting som du aldrig kan fikse ved Edge LED er evnen til at gengive sort. Du kan kun skrue ned for lyset i hele panelet, hvilket blot flytter kravene til sort over på de flydende krystaller. Hvad man prioriterer højest af tykkelse eller sortgengivelse må være op til den enkelte.
Af wium
Det gør vi også :) tak for oplysningen
Af Figr
Jeg glæder mest af alt til at få en kalibrerings vejledning....