Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Inside
jeg går og overvejer og udskifte mit 37" Panasonic PX70 til et Panasonic 42G10.

Lige pt bruger jeg det analoge signal fra min antenneforening, og kvaliteten er utrolig god på mit gamle. Spørgsmålet er så, om G10 kan leve op til forventningerne og levere et bedre billede digitalt, end det analoge signal jeg er vant til?

Min antenneforening er nemlig gået over til at sende digitalt via dvb-c hvilket jeg jo gerne vil drage nytte af. Men der skulle selvfølgelig gerne være en synlig forbedring :) Og ikke kun ved de 4-5 HD kanaler de sender ud, da de fleste jo stadig er SD

Håber nogen kan hjælpe.
Af BrianH
Inside skrev:jeg går og overvejer og udskifte mit 37" Panasonic PX70 til et Panasonic 42G10.

Lige pt bruger jeg det analoge signal fra min antenneforening, og kvaliteten er utrolig god på mit gamle. Spørgsmålet er så, om G10 kan leve op til forventningerne og levere et bedre billede digitalt, end det analoge signal jeg er vant til?

Min antenneforening er nemlig gået over til at sende digitalt via dvb-c hvilket jeg jo gerne vil drage nytte af. Men der skulle selvfølgelig gerne være en synlig forbedring :) Og ikke kun ved de 4-5 HD kanaler de sender ud, da de fleste jo stadig er SD

Håber nogen kan hjælpe.

Selvfølgelig er et digitalt billede på G10 bedre end et analogt på 37PX70, men det digitale vil også være bedre på 37PX70 end analogt
Brugeravatar
Af Inside
tak for svaret. Blev bare lidt i tvivl, da PX70 jo kun er 1024x768, og G10 Full HD, og det måske kunne have noget at sige når man så SD materiale :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det har netop IKKE ret meget at sige på SD-materiale. SD er 720x576 punkter, som jo er væsentlig lavere end nogen af de to opløsninger. Teoretisk set er det nemmere at opskalere til en høj opløsning, men i praksis er der mange andre faktorer, der har langt større betydning end opløsningen.
Brugeravatar
Af Inside
yakken skrev:Det har netop IKKE ret meget at sige på SD-materiale. SD er 720x576 punkter, som jo er væsentlig lavere end nogen af de to opløsninger. Teoretisk set er det nemmere at opskalere til en høj opløsning, men i praksis er der mange andre faktorer, der har langt større betydning end opløsningen.
Okay så fik vi sat det på plads. Min bekymring kom sig af, at i de butikker jeg har set digitalt SD materiale på skærmen via dvb-t eller dvb-c har billedet været lidt hakket i kanterne, men tror det må være pga dårligt signal. Fordi på mit PX70 ser billedet kanon ud via dvb-t (stueantenne jeg har som backup til antenneforeningen)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
G10 kan godt levere samme resultat på et digitalt signal, som dit PX70 gør nu.
Af xcardman
hvis du ikke har behov for blu-ray, havde jeg beholdt den px70 et stykke tid endnu og istedet få et digital signal.
der kommer jo en ny model i 2010.
Brugeravatar
Af Inside
xcardman skrev:hvis du ikke har behov for blu-ray, havde jeg beholdt den px70 et stykke tid endnu og istedet få et digital signal.
der kommer jo en ny model i 2010.
Hele min filmsamling er i Bluray/HD og ses via min PS3, så det er helt klart noget der vægter højt. Men ville gerne have et TV som kunne drage nytte af min antenneforenings dvb-c signal og HD kanaler.

Men kunne måske godt være man skulle vente og se hvad der kommer af nye modeller. Men ellers er G10, eller måske V10 højest på ønskelsiten pt :)

Tak for alle jeres svar