Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vento
Jeg er den nybagte og glade ejer af panasonic 42v10e, men undrer mig over at tv knappen skifter kun mellem analog og dvb-t, på bagsiden står der at dvbc kun er understøttet i enkelte lande.

Burde TV'et ikke, *hvis* det understøtter dbv-c også vise det når man trykker på tv knappen, eller har jeg fået en model uden dvbc understøttelse???

Nuvel, jeg tager sikkert fejl, det understøtter sikkert nok dvb-c, men hvorfor står der ingen steder?

ps jeg bruger samsung hd boks til mit kort, indtil videre.
Af Fing
Jeg skulle vælge Finland som land under opsætningen af mit X10, for at den fandt dvb-c-tuneren. Når jeg valgte Danmark havde jeg samme problem som dig.
Af OleA
Panasonic har lavet det lidt kringlet.

Du kan gøre 2 forskellige ting.
1. Vælg Sverige eller Finland som land ved opstart.

2. Lav en søgning på DVB-T(den finder ingen kanaler), derefter kan du i menuen aktivere DVB-C. Det er vigtigt at du tilgår menuen mens DVB-T er valgt.
Af Ney
OleA skrev:Panasonic har lavet det lidt kringlet.

2. Lav en søgning på DVB-T(den finder ingen kanaler), derefter kan du i menuen aktivere DVB-C. Det er vigtigt at du tilgår menuen mens DVB-T er valgt.
Meget fint de vælger at rette en lille gammafejl i THX-mode før de fikser at man kan vælge dvb-c tuner :D Men er da glad for jeg læste det her, skal snart have sat mit nye V10 til kabelnettet (har ikke lige haft tid til at rode med det, sår det kører pt på den gamle zaptorbox der nok skal en tur ind i soveværelset en gang).
Af andy83
Hva så når man hhar haft startet det op i DK. så er der kun den anden mulighed tilbage??? Og er det dvb-c man skal bruge til kortet i common interface og yousee digital tv???
Af Fing
Du kan sætte fjernsynet tilbage til factory-indstillinger. Herefter vælge land - Finland.
Det betyder ikke noget, andet end at du får adgang til DVB-C-tuneren. Du kan stadigt vælge sprog: Dansk.
Af andy83
Takker for hjælpen!!!!!
Af vtviking
OleA skrev:Panasonic har lavet det lidt kringlet.

Hvorfor finder den ingen kanaler så ?
Mit tv lige nu har kun DVB-T tuner og jeg finder da fint kanaler selvom vi har cable ?
Af andy83
Har lige gendannet til fabriksindstillinger og derefter valgt finland ved opstart. Derefter starter v10 med at installere alle dvb-c kanaler og derefter dvb-t og så analog. På knappen tv input oppe i højre hjørne på remoten kan der derefter vælges mellem analog, dvb-t og dvb-c. Så løsningen var som ovennævnt at vælge Findland. Det har virket på mit v10