Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af David_Jensen
Hej drenge og piger,

Jeg søger en idé til hvilke højtalere+subwoofer (5.1 surround) jeg kunne investere i til surround i stuen. Jeg har pt. nogle lidt ældre Dantax i hvert hjørne men jeg synes de er lidt for store og klodsede.

Mine krav til dem er ikke store - de skal blot være "velspillende" i ordets gængse forstand, uden at det behøver at være i den kategori der får en entusiast til at falde ned af stolen. Derudover skal de helst være små og gerne sorte da jeg synes det er det mest stømlinede.

Jeg har ledt lidt på nettet men mit kendskab til mærker er ringe.

Har I nogle gode idéer som måske kunne hjælpe ?

på forhånd tusind tak for al hjælp :)

Davids
Af David_Jensen
Hej Kratz

Tak for dine fine bud på højtalere! Jeg har kigget meget rundt og synes at KEF KHT-3005SE er mega-fede.

Ved du/I andre hvordan man gør med vægbeslag i dette tilfælde? De er jo "ovale" og det ser umiddelbart ikke ud til der er beslag med når man køber...

Findes der universal-løsningerne, eller er det måske lidt for individuelt for højtalere ?

mvh
David
Af Kratz
Jeg har desværre ikke den store erfaring med vægmontering af højtalere, så jeg skal ikke kunne siges hvad der skal til.
Umiddelbart ville jeg nok forhøre mig hos forhandleren. Man skulle næsten mene KEF producerer nogle beslag som passer til højtalerne.
Af Hillig
Foden på KHT-3005SE satelitter og center kan vendes og bruges som vægbeslag. Ganske smart :)
Af Kratz
Ja, det var da faktisk temmeligt genialt :)
Af David_Jensen
Skide godt/smart :)

Tusinde tak for svarene! Det har være en stor hjælp. Så skal den bare lige endelig godkendes af konen ;)

mvh
David