Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

I weekenden oprettede jeg en tråd, hvor jeg bad om hjælp til køb af et nyt fladskærmstv. Jeg havde kig på nogle af de helt store modeller fra elgiganten, deriblandt disse

Samsung LE52B755

Samsung PS58A676

Link til tråden: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=12241

Jeg er blevet imellemtiden blevet tilbudt dette tv

Samsung LE52A656

til 8000 kr. brugt. Det er et år gammelt, fra juli 2008. For mig at se er det en super handel, emballage, fjernbetjening og alt tilbehør skulle medfølge, plus at intet skulle fejle noget!

Jeg vil gerne vide hvor god eller dårlig handel det er!!? Skal jeg slå til?

Tak for jeres hjælp!
Brugeravatar
Af truehorses
Check om skærmen er parallelimporteret -
Ender din model på XXC er det en europæisk model....og har ikke DVB-C ( Digital tuner for Cabel tv )

Modelnavnet skal ende på XXE for at være beregnet på det nordiske marked.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Godt nok er det et stort TV, men det er altså også en ældre model. A656 har ikke MPEG4-dekodning, blot så du er OBS på det.
Af xcardman
Samsung LE52A656

kan ikke arbejde med 1080p/24, men kun 60hz. så det vil hakke mere end blu-ray skal.
Af c0olking
yakken: er det en god handel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville ikke røre ved så gammel en Samsung-model, uanset hvor stor den var.
Af c0olking
Den er købt ved komplett.dk juli 2008.

Jeg hopper på den!
Af c0olking
Og den har DVB-C tuner, dog ikke MPEG4, men så meget fjernsyn ser jeg slet ikke.
Af ThomasT1976
Hvorfor spørger du overhovedet?

Du får af vide det er et forældet tv og bliver frarådt køb, alligevel vælger du at købe!

Så længe et så stort tv ikke kan vise bluray 100% er det noget lort!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
c0olking skrev:Og den har DVB-C tuner, dog ikke MPEG4, men så meget fjernsyn ser jeg slet ikke.
Hvordan skal dét ræsonnement læses? Du er ikke sikret blot fordi TV'et har DVB-C. Du siger farvel til alt der hedder HD TV når du ikke har MPEG4, så uanset hvor meget eller hvor lidt TV du ser, så vil du jo aldrig få det fulde potentiale af skærmen over kabel-TV med den indbyggede tuner.

Jeg har fuld forståelse for, at man ikke prioriterer de indbyggede tunere (mit eget har ikke nogen brugbare tunere), men så bør man i det mindste fokusere på billedkvaliteten i stedet. Og dér er A656 altså ikke med fremme sammenlignet med andre TV i prislejet omkring de 10.000 kr. Du kan trods alt få et Panasonic X10Y i 50" til ganske få ekstra kroner.
Af lennon
Det er lidt den gamle historie med at : " - hvor billigt skal et (halv)dårligt LCD tv være - for at være et godt køb . . ? ? " :(
Af kskruger
Jeg synes, at i er lidt for hård ved c0olking og det valg han har gjort. Skærmen som han har valgt, er godt nok sidste års model, men som har fået meget flotte anmeldser alle steder. Selv HDTVtest har givet den "HIGHLY RECOMMENDED" Så at kalde den en halv dårlig LCD skærm, er nok at gå en tand for langt.