Log ind med sociale netværk
08 sep 2009, 10:44
Fordi du får tilpasset alle dine enheder, så de står bedst muligt på TV'et. Derudover betaler du for at få en professionel kalibrator til at køre X antal km frem og tilbage, og bruge sin ekspertise til at fininstille dit udstyr. En kalibrering kan ikke overståes på 30 minutter - man hiver jo ikke bare lige i nogle håndtag ift. en tabel, og så er den i vinkel. Det kræver fiflen frem og tilbage med præcist måleudstyr koblet til skærmen før du får det rigtige resultat. Læs evt. vores artikel om hvordan kalibrering foregår i vores fokusartikler.
08 sep 2009, 15:56
Plasma giver bare bedre billede til en lavere pris...derfor anbefales
ofte plasma fremfor LCD...
Er man privat små entusiast og kan lide tivolilyset...så er det da fint, men at tro at det ligefrem er befordrende for billedet....Hmmmm
vtviking skrev:Folk her inde er også plasma freaks og du får svært ved at få dem til at anbefale et LCDSyntes nu det burde hedde "Bedste billede freaks"
Plasma giver bare bedre billede til en lavere pris...derfor anbefales
ofte plasma fremfor LCD...
Er man privat små entusiast og kan lide tivolilyset...så er det da fint, men at tro at det ligefrem er befordrende for billedet....Hmmmm
Truehorses
Stuen: LG50PS7000
Sove: LG M227WDPZ
Vær: LG M227WDPZ
Vær: Prosonic 22" m/DVD
Stuen: LG50PS7000
Sove: LG M227WDPZ
Vær: LG M227WDPZ
Vær: Prosonic 22" m/DVD
08 sep 2009, 18:25
Jeg siger mange tak for flere af de gode tilbagemeldinger, som man kan bruge til noget, jeg kan se både på antallet af visninger og antallet af svar, at jeg nok ikke er den eneste som kun har normal øjne og ser et godt billede på et Phillips LCD TV. I nogen af de andre emner kan jeg også se at Panasonic G10 Plasma nok også har lidt fejl trods alt. Men endnu engang tak for hjælpen
08 sep 2009, 19:05
Hej
Jeg har et 32PFL9613H, og vil sige at ambilight er et plus i den måde man ser tv på. Samtidig kan ambilight jo tilpasses efter sine egne behov, og hvis man slet ikke kan vænne sig til baggrundslyset, ja så kan man jo bare helt slukke for det
.
Jeg har et 32PFL9613H, og vil sige at ambilight er et plus i den måde man ser tv på. Samtidig kan ambilight jo tilpasses efter sine egne behov, og hvis man slet ikke kan vænne sig til baggrundslyset, ja så kan man jo bare helt slukke for det
08 sep 2009, 19:57
der er phillips alså ikke i blandt. fordi deres billedebehandling laver om på billedet.
om man er tilfreds er lige meget, det levere stadig ikke et korrekt billede som heldigvis mange gerne vil have. De køber så et andet tv
autisten skrev:Jeg siger mange tak for flere af de gode tilbagemeldinger, som man kan bruge til noget, jeg kan se både på antallet af visninger og antallet af svar, at jeg nok ikke er den eneste som kun har normal øjne og ser et godt billede på et Phillips LCD TV. I nogen af de andre emner kan jeg også se at Panasonic G10 Plasma nok også har lidt fejl trods alt. Men endnu engang tak for hjælpenmen de fleste ved heller ikke hvad et godt og korrekt billede er.
der er phillips alså ikke i blandt. fordi deres billedebehandling laver om på billedet.
om man er tilfreds er lige meget, det levere stadig ikke et korrekt billede som heldigvis mange gerne vil have. De køber så et andet tv
09 sep 2009, 10:22
Man behøver nu ikke betvivle så stærkt på om Ambilight har en positiv indflydelse på billedet. Det har det. Bla. har jeg da også læst mig frem til (ud over selv at se det) at fx. sortniveau opleves dybere end det kan måles - og ja jeg ved godt sort ikke definerer et godt billede. Men skal man tage alle disse teoretiske holdninger til et godt billede helt bogstaveligt, ja så svarer det vel til man heller ikke må gå med briller hvis man er kort eller langsynet. Det er jo så blot en illusion at du kan se verden klart når du ifører dig brillerne.
Jeg synes selv plasma har "bedre" billede end LCD, men man må jo se på andre parametre i dag når der købes TV. Et TV er ikke lægere blot en tingest der viser et billede. Det er jo også internet, radio, design og andre funktionaliteter. Disse ting indgår selv i de test der bliver lavet her på forum'et. Om man så gider leve med brummelyde, grimt design, evt ekstrabokse osv for at opnå de sidste 5% billedkvalitet må man jo gøre op med sig selv. Men som med vin, så er det ekstremt få der vitterlig kan smage forskel på en god og en endnu bedre vin.
[/quote]
Jeg synes selv plasma har "bedre" billede end LCD, men man må jo se på andre parametre i dag når der købes TV. Et TV er ikke lægere blot en tingest der viser et billede. Det er jo også internet, radio, design og andre funktionaliteter. Disse ting indgår selv i de test der bliver lavet her på forum'et. Om man så gider leve med brummelyde, grimt design, evt ekstrabokse osv for at opnå de sidste 5% billedkvalitet må man jo gøre op med sig selv. Men som med vin, så er det ekstremt få der vitterlig kan smage forskel på en god og en endnu bedre vin.
[/quote]
09 sep 2009, 10:57
Ja men hvad er 5% billedkvalitet. En phillips laver om på billedet og gengiver det derfor ikke korrekt. Så er jeg sådan set ligeglad med om det 50 eller 5 procent forskel.
det skal en skærm ikke uanset om det er plasma eller lcd, den skal bare gengive materialet som det er. så må de da godt sætte 10 tons gejl på, hvis den bare overholder at gengive billedet korrekt.
panasonic må også gerne glemme alt om dynamisk kontrast på deres 2010 model. dynamisk kontrast ødelægger også et billede
det skal en skærm ikke uanset om det er plasma eller lcd, den skal bare gengive materialet som det er. så må de da godt sætte 10 tons gejl på, hvis den bare overholder at gengive billedet korrekt.
panasonic må også gerne glemme alt om dynamisk kontrast på deres 2010 model. dynamisk kontrast ødelægger også et billede
09 sep 2009, 11:46
Du har da ret i man kan undre sig over de propper en masse teknologier i skærmen for at tweeke billedet i stedet for at bruge pengene fra starten til at gøre det hele lidt mere simpelt, men det ændrer da ikke ved at indstilles TV'et mere hæderligt end "out of the box" så er billedet godt. Så er det da ligegyldigt hvad de har gjort inde i kassen - jeg som "end user" skal jo ikke bekymre mig om det (ud over indstillingerne selvfølgelig.....). Og igen langt langt hovedparten af alle kan ikke se forskel på det helt korrekte og så niveauet lige under. Du og enkelte andre kan, men selv herinde er der jo en lemminge effekt der gør at alle tror de ved hvad det korrekte billede er - og kan se det (her taler jeg ikke om en Pio 5090 mod en Prosonic).
09 sep 2009, 12:29
Spørgsmålet er om der ikke er sket det samme med fjernsyn som med mobiltelefoner?
Hvor mange bruger alt det gejl i deres telefon?
Design er også som Dusty skriver, en vigtig rolle, når folk vælger tv.
Syntes alle fora og tråde bliver "korrekt billede", Plasma vs LCD.
Utroligt mange brugere, er sku ligeglade med det perfekte billede, ellers betalte de jo nok mere for tingene en tilfældet er.
Face it, Hvorfor skulle Pioneer stoppe plasma produktion hvis de var dem som solgte flest fjernsyn?
Phillips var gode til at lave "gammeldags" anolog tv billeder, ligesom Sony også var dygtige til.
Ergo vælger mange, at kigge på de mærker når de skifter tv.
Hvis folk køre i Ford og har været glade for det, er det svært at overbevise om Opel har en bedre dynamik, (bare tænkt eksempel)
Har stadig min 68 kg. tunge Sony 32" billedrørs model, så når jeg skifter på et tidspunkt, bliver det ud fra forskellige kriterier jeg vælger og ikke kun dybest sort eller korrekt billede.
Har utrolig lys stue, ergo er dette med i overvejelserne, strøm forbrug er også noget jeg vil kigge på (strøm bliver nok ikke billigere tværtimod)
Design, spille også ind, især hvis man spørger fruen.
Generelt ville det være rart, hvis når folk spørger til et produkt, at der ikke bare kun bliver nævnt Pioneer,Panasonic plasma.
Behovet kan være anderledes.
Fint der bliver lagt væk på at hjælpe folk, til godt billede, bare håbløst at foreslå en almindelig forbruger en highend skærm, når det gamle var Denver,Prosonic,og hvad det ellers hedder.
Og de var fint tilfredse.
Utroligt mange brugere, er sku ligeglade med det perfekte billede, ellers betalte de jo nok mere for tingene en tilfældet er.
Face it, Hvorfor skulle Pioneer stoppe plasma produktion hvis de var dem som solgte flest fjernsyn?
Phillips var gode til at lave "gammeldags" anolog tv billeder, ligesom Sony også var dygtige til.
Hvis folk køre i Ford og har været glade for det, er det svært at overbevise om Opel har en bedre dynamik, (bare tænkt eksempel)
Har stadig min 68 kg. tunge Sony 32" billedrørs model, så når jeg skifter på et tidspunkt, bliver det ud fra forskellige kriterier jeg vælger og ikke kun dybest sort eller korrekt billede.
Har utrolig lys stue, ergo er dette med i overvejelserne, strøm forbrug er også noget jeg vil kigge på (strøm bliver nok ikke billigere tværtimod)
Generelt ville det være rart, hvis når folk spørger til et produkt, at der ikke bare kun bliver nævnt Pioneer,Panasonic plasma.
Fint der bliver lagt væk på at hjælpe folk, til godt billede, bare håbløst at foreslå en almindelig forbruger en highend skærm, når det gamle var Denver,Prosonic,og hvad det ellers hedder.
09 sep 2009, 12:35
siccio skrev:Spørgsmålet er om der ikke er sket det samme med fjernsyn som med mobiltelefoner?Hørt
09 sep 2009, 13:31
siccio
problemet er at en highend phillips kommer til at koster mere end min pioneer krp model. Men den viser stadig ikke et korrekt billede.
ja din sony skærm vil jeg heller have end et phillips tv.
når mange vælger en skærm til 8000 kr, så er billedekvaliteten nok heller ikke det højste ønske.
alle ved at samsungs plasma modeller er bedre end deres lcd tv. Når vi snakker billedekvalitet.
at folk så køber deres edge-led, forstå jeg ikke kun under 50 tommer. Men det må folk jo selvom
pioneer havde et for lille produktionsapparat og tabte penge på deres tv.
en pioneer er alså heller ikke en skærm til hr og fru Danmark og har aldrig været det.
en god projektor er bedst og overgår alt tv.
du vægter bare på nogle andre områder, men et lcd tv kan ikke levere det billede jeg ønsker. Men hvad folk så køber er jeg totalt ligeglad med.
Det er ikke mig som skal se på det
problemet er at en highend phillips kommer til at koster mere end min pioneer krp model. Men den viser stadig ikke et korrekt billede.
ja din sony skærm vil jeg heller have end et phillips tv.
når mange vælger en skærm til 8000 kr, så er billedekvaliteten nok heller ikke det højste ønske.
alle ved at samsungs plasma modeller er bedre end deres lcd tv. Når vi snakker billedekvalitet.
at folk så køber deres edge-led, forstå jeg ikke kun under 50 tommer. Men det må folk jo selvom
pioneer havde et for lille produktionsapparat og tabte penge på deres tv.
en pioneer er alså heller ikke en skærm til hr og fru Danmark og har aldrig været det.
en god projektor er bedst og overgår alt tv.
du vægter bare på nogle andre områder, men et lcd tv kan ikke levere det billede jeg ønsker. Men hvad folk så køber er jeg totalt ligeglad med.
Det er ikke mig som skal se på det
09 sep 2009, 15:18
Xcardman
forstår udemærket hvad du mener, mange har bare en overlegen bedrevidende holdning til det rigtige og forkerte billede.
Fair nok nogle kun kan leve med "korrekt" billede.
tror (gæt) 90-95 % af befolkningen er mere ligeglade?
Derfor behøver man ikke svine andres valg af tv.
Det udviser jo en provokation for nogle at skrive Citat:ja din sony skærm vil jeg heller have end et phillips tv.
Lige dette er ikke sagligt, da du ved at skrive dette ikke har mulighed for HD af nogen art, korrekt farvevalg eller ej!
Jeg lader mig nu ikke provokere af den slags hehe, gider bare ikke de latterlige krige på mit produkt er bedre en dit.
Bytter gerne mit Sony til Philips 46PFL9704 H
Spøg til side, lad os respektere de forskellige valg...

forstår udemærket hvad du mener, mange har bare en overlegen bedrevidende holdning til det rigtige og forkerte billede.
Det udviser jo en provokation for nogle at skrive Citat:ja din sony skærm vil jeg heller have end et phillips tv.
Lige dette er ikke sagligt, da du ved at skrive dette ikke har mulighed for HD af nogen art, korrekt farvevalg eller ej!
Jeg lader mig nu ikke provokere af den slags hehe, gider bare ikke de latterlige krige på mit produkt er bedre en dit.
09 sep 2009, 15:18
Xcardman

Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto