Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af spuncut
Jeg sidder lige og får mig en hjerneblødning over at få flydende bevægelser på mit nye Panasonic G10.

Panasonic softwaren er opdateret til 1213.

Jeg har en PC tilsluttet via HDMI, rigeligt med PC kraft, Coreavc, Reclock, Nvidia Geforce 6600LE og Zoomplayer.

Materiale: [email protected].

Jeg starter med at lave en Costum Resoulution på 1920x1080 Progressive og refreshrate 23,976 Hz.

Reverse Telecine er ON

Reclock bliver låst til 23,976 Hz.

Men AK... Jeg får den værste hakken og Zoomplayer informerer mig om at frameraten ligge mellem 8 og 12.

Nogen gode ideer...???
Af bantam
Prøv at slå reverse telecine fra.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... før vi rådgiver om dét:
Betyder det at du opgir din mission om at overbevise mig om, at G10/V10 skulle være bedst ved 60 Hz? Jfr. denne tråd:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... &start=160

Ethvert grafikkort med HDMI-udgang og mulighed for 24 fps (eller deromkring) burde være tilstrækkeligt.
Af bantam
Jeg er lidt nysgerrig (der er måske mulighed for mig at lære noget nyt her...):

Fik du prøvet at slå reverse telecine fra?

Jeg kan ikke se, at telecine bør blandes ind i en ren 24p-kæde - det vil man normalt bruge til at indpakke/udtrække 24p i/fra et 60Hz-signal. Jeg vil tro, at resultatet vil blive (4/5)/2*24 frames/s ~= 9.6frames/s, hvis du laver reverse telecine på et 24p-signal, hvilket vel svarer til det du ser?
Af spuncut
Yakken : Det er det bedste JEG har set endnu, men jeg fandt så ud af at jeg langtfra havde set det hele ;o)
(Jeg bøjer mig i støvet)

Hvorfor får jeg ingen emails når der svares på min tråd..??
Af spuncut
Jeg får 12,880 fps når jeg slår Reverse Telecine fra.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
spuncut skrev:Hvorfor får jeg ingen emails når der svares på min tråd..??
Det er et godt spørgsmål. Jeg får heller ikke mails længere. Et gæt kunne være spamfiltre eller lignende - mit eget spamfilter på min mailserver er ret aggressivt sat op?
Af spuncut
Jamen...Jamen... Er det ikke såddan at materialet allerede er Telecin'ed, således at skærmkortet skal indstilles til at pille de originale 24fps(23,976) ud og levere dem ufortyndet til skærmen ..eller hvodden..??
Af bantam
spuncut skrev:Jamen...Jamen... Er det ikke såddan at materialet allerede er Telecin'ed, således at skærmkortet skal indstilles til at pille de originale 24fps(23,976) ud og levere dem ufortyndet til skærmen ..eller hvodden..??
Jeg læser din forklaringen ovenfor som om der leveres 24p i hele kæden:

Materiale: X264 @ 23.976fps

og

refreshrate 23,976 Hz

Så kan jeg ikke forstå, at der skal ikke gøres noget ved signalet (reverse telecine laver jo kort sagt 60Hz om til 24Hz, men du leverer jo et 24Hz-signal til TV'et og kilde materialet er angiveligt 24p).

Har du slået en form for "avoid tearing" (eller hvad det nu kan hedde i dit setup) indstilling til i afspilleren? Det kan halvere framerate'n, hvis afspilleren/dekoderen ikke kan levere frames helt hurtigt nok.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kunne også hedde noget ala "Wait for vertical syncronization" eller bare "V-sync".
Af spuncut
Zoomplayer indeholder ingen instillinger for billed kvalitet da den anvender eksterne video rendere.

Her er en beskrivelse af de Directshow-filtre som anvendes.

Haali mediasplitter er et kombineret source og splitter -filter.

Coreavc er en mp4 dekoder

Video Mixing Renderer 9 står for API'en til,i sidste ende, skærmen.

Jeg vender tilbage med indstillingerne på de enkelte filtre
Af spuncut
Haali Mediasplitter har indstillingen "Force fake 25fps in mediatype" og den er sat til "off"
Af spuncut
Coreavc Har "Deinterlacing" sat til "None(Weave)" øvrige valgmuligheder er : "Single field", "Bob" og "Hardware"

"Aggresive deinterlacing" er "off"