Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andy83
Hej herinde... er helt ny men har brugt siden uden bruger noget tid og mener jeg kan få mange gode svar ang. tv herinde...

På panasonics hjemmeside skriver de deres ene skærm hedder: txp42g10 og er med neoPDP
Elgiganten skriver de har den på tilbud men der hedder den: txp42g10e og er els magen til!!! Er der nogen forskel??? skal ha ny skærm NU :)

Svar bedes hurtigst muligt på forhånd tak
Af vtviking
e betyder det er den nordiske udgave. så det SKAL den hedde helst
Af bsl2
hej andy83

jeg ville købe den hos www.nbradio.dk de tager 8000 for den. leveret og så er de autoriseret panasonic forhandler.elgiganten skal have 3-400 i fragt så er det næsten det samme.du får en meget bedre support hos nb hvis du skulle få problemer

vh bsl2
Af andy83
bsl2 skrev:hej andy83

jeg ville købe den hos www.nbradio.dk de tager 8000 for den. leveret og så er de autoriseret panasonic forhandler.elgiganten skal have 3-400 i fragt så er det næsten det samme.du får en meget bedre support hos nb hvis du skulle få problemer

vh bsl2
Ok... jeg takker mange gange herfra så. Kan forstå ud fra test og meget snak om g10 serien at det er et ret godt tv??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er vel det bedste TV i sin prisklasse.
Senest rettet af Torben Rasmussen 07 sep 2009, 22:18, rettet i alt 2 gange.
Af andy83
yakken skrev:Ja, det er vel det bedste TV i sin prisklasse.
Har lige købt en 42" lcd fra panasonic til 5999 i elgiganten. nogen der kender til at når billedet bliver meget mørkt, er det som om det går på strømsparer og hele billedet bliver en tand mørkere?? rimlig skidt i gyserfilm. bruger ps3 bd og fuld hd??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder som dynamisk kontrast. Det kan slås fra i menuen.

Jeg læste vist ikke dit første indlæg godt nok - jeg kan se at du har købt LCD-modellen. Mit forrige svar var kun gyldigt for plasma-modellen af G10. LCD-modellen har desværre ikke samme billedkvalitet som TXP42G10 har.

Vil du bilde os ind, at du har været i El-Giganten og købe et TV siden du skrev dit første indlæg? Eller havde du allerede købt et TV før du skrev?
Af andy83
yakken skrev:Det lyder som dynamisk kontrast. Det kan slås fra i menuen.

Jeg læste vist ikke dit første indlæg godt nok - jeg kan se at du har købt LCD-modellen. Mit forrige svar var kun gyldigt for plasma-modellen af G10. LCD-modellen har desværre ikke samme billedkvalitet som TXP42G10 har.

Vil du bilde os ind, at du har været i El-Giganten og købe et TV siden du skrev dit første indlæg? Eller havde du allerede købt et TV før du skrev?
:) havde købt det inden. Men har fået pengene tilbage nu og har lagt lidt mere i, så har lige bestilt v10 istedet :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et godt valg. V10 er jo toppen af poppen i øjeblikket.
Af andy83
yakken skrev:Et godt valg. V10 er jo toppen af poppen i øjeblikket.
Ja det kunne jeg forstå efter at have læst testen!! Har også læst dit indlæg med om den må ligge ned under transport. Syns ikk det lyder godt, for ham i nbradio sagde at det ikk gjorde så meget som folk siger. Han sagde også at de dog trods alt transporterer den oprejst, så nu håber jeg det er rigtigt og at de ved hvad de laver!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mit eget LX5090 er nu blevet transporteret liggende, uden at have taget skade, hvor det var Pioneer selv der kom med den. Det kommer alt sammen an på hvor forsigtig man er under transporten. Det smarteste er helt klart at stille den på højkant.
Af andy83
yakken skrev:Mit eget LX5090 er nu blevet transporteret liggende, uden at have taget skade, hvor det var Pioneer selv der kom med den. Det kommer alt sammen an på hvor forsigtig man er under transporten. Det smarteste er helt klart at stille den på højkant.
Ok... Vi håber på det bedste fredag når det ankommer. Els et meget lækkert tv du selv har der :) Takker for lidt super info!!