Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej igen, eksperter!

Jeg var i elgiganten i dag og se på et panasonic fra x10 serien, 42 tommer. Det var virkelig dårligt at se på. Det bølgede nå den panorerede, den hvide farve farve var tæt på grå, og den hakkede utroligt meget.

Kunne godt tænke mig at vide, om det bare er elgiganten der viser noget helt forkert på fjernsynet, eller om det er helt dårligt indstillet eller hvad...

Men er gået bort fra panasonic, og overvejer i stedet noget sony eller samsung som jeg er lidt mere tryg ved.

Er ude i noget sony kdl40W5500, eller samsung le40b650, da jeg har læst meget godt om begge fjernsyn.

Har rykket pricerange til 7000kr.

Kan i give mig råd til hvilket jeg skal købe? Det er vigtigt at fjernsynet er godt til gaming. Har hørt sony skulle være bedre her?

Er åben for andre fjernsyn hvis i har forslag.

På forhånd tak!

-Bobmarine
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som skrevet 1000 gange før, så kan du ikke dedømme et TV på det du ser i butikken. Der er 400 mennesker der har rodet med indstillingerne og lyset i butikken er forfærdelig ift. hvad din egen stue. Regn ikke med, at en flink medarbejder render rundt og indstiller TVene rigtigt ved hver fyraften...
Af Fing
Som Yakken siger.
Men ja, ved panoreringer bliver billedet uskarpt og opleves somme tider i ryk - også ved anbefalede indstillinger. Det er klart ulempen i forhold til mit gamle crt (jeg har et Pana x10)
Af nasmar
Har lige fået mit X10Y ind ad døren - og kæft det er nice, ja selv inden jeg roddet lidt med indstillingerne, men trods min koldsethed, ja så blev billedet utroligt nok bedre.

Så sætter jeg min xbox til, og ja - det bliver endnu bedre (B

Så at du ser tv'et i en butik - hvor det har stået i ½ år med fuld blus på lysstyrken, så er det vel logik at det vil begynde at se dårligt ud på et tidspunkt :)

Jeg tvivler ihvertfald stærkt på jeg kunne finde et tv der var bedre til mit behov og min pengepung!
Af Bobmarine
Ok, tak for jeres svar.

Men hvis nu valget stod mellem x10'eren og w5500, er det så klar sejr til sony? Nu tænker jeg det alligevel er lidt nyere, og dyrere, men måske for dyrt i forhold til hvor meget bedre det er?
Af nasmar
W5500 kan en masse fanzy ting - som nok vil være meget sjovt til at starte med, og det kan helt klart mere end X10'eren kan.

Men billedkvalitetsmæssigt synes jeg ikke den helt er på niveau med det - selvom det koster en hel del mere.

Men igen, så bør du snakke tv i samme prisklasse og så hive G10 ind - og her er jeg slet ikke i tvivl om at mit valg ikke ville falde på W5500'eren. Og set i lyset af at G10 er lavet på det samme panel som X10 - så følte jeg personligt ikke at jeg fik nok for de 2500 kr. ekstra G10 kostede, så det samme må vel gælde W5500'eren.
Af Malcolm_Y
Det du skal tænke på er at signalet til ALLE deres skærme kører ud via 3 stiks component over LANG afstand desuden er ingen af deres skærme jo kalibreret når det er sagt skal jeg selv ud og købe skærm nummer 2 til mine forældre og der er mit valg faldet på LG PQ6000 da den har bedre :
1)menu system
2)lyd
3)fjernbetjening
4)usb indgang

End mit X10y, det eneste der taler for mit X10 er DVB-C tuneren og det højere sort niveau som jeg alligevel ikke kan se forskel på :-\ og så vil de slet ikke kunne det ! Prismæssigt er vi i samme leje
Af OleA
Bobmarine skrev:Ok, tak for jeres svar.

Men hvis nu valget stod mellem x10'eren og w5500, er det så klar sejr til sony? Nu tænker jeg det alligevel er lidt nyere, og dyrere, men måske for dyrt i forhold til hvor meget bedre det er?
Hvis prioriteringen er billedkvalitet er det en klar sejt til x10.
Af RogueAgent
nasmar skrev:Og set i lyset af at G10 er lavet på det samme panel som X10 - så følte jeg personligt ikke at jeg fik nok for de 2500 kr. ekstra G10 kostede, så det samme må vel gælde W5500'eren.
Lige for god ordens skyld, så har X10 et "traditionelt" plasmapanel med 768p opløsning, mens G10 deler NeoPDP panel i FullHD med V10.

Det er bestemt IKKE samme panel som X10.
Af nasmar
Nej selvfølgelig ikke - men fra samme produktion
Af haulund
Jeg har for meget længe siden skrevet, og undret mig utrolig meget over alle dem der anbefaler Panasonic. Fantastisk det er så svært at opdrive mennesker der rent faktisk har et sådant tv. Jeg besøger rigtig mange mennesker, og måske er det "uheld" men jeg har ikke stødt på et panasonic endnu. Synes det er svært tankevækkende at så mange herinde hele tiden anbefaler det mærke.

Og selvfølgelig jeg bryder mig bestemt ikke om mærket, og slet ikke deres plasma. Uden at gå i alle mulige detaljer, så synes jeg ikke at de overhovedet kan det som folk lover herinde på forum.

Jeg er fulldstændig enige med "TÆNK" som rangerer Panasonic lavt+ jeg synes det er rart at der er andre der er begyndt at stille kritiske spørgsmål til folk herinde på forum der hele tiden har "travlt" med at anbefale dette mærke. Selv for længe længe siden da jeg skrev et indlæg var jeg total forvirret over alle de indlæg om Panasonic.

Skulle der være nogen der måske er i lommen eller kan få nogle gode rabatter ved at anbefale Panasonic
Af lqwert1990
@haulund

det virker lidt ekstremt at tro folk er i lommen på panasonic fordi de anbefaler det? ::l

Det er klart du aldrig oplever folk med en panasonic skærm, eller plasma for den sags skyld, når folk de har så mange fordomme som de har. Det er nærmest umuligt at forklare folk hvor godt plasma er, når de på forhånd har besluttet sig for at at det er noget L***. Og hvis du ikke selv har haft en plasma skærm stående i stuen, hvordan i al verden kan du så skyde det ned på den måde?
Men i stedet for at leve med ideen om at plasma er ringe, så tag ud til et panasonic center, såsom www.ccproshop.dk, hvor de rent faktisk ved noget om de ting de sælger.. så vil du opleve tv der yder deres bedste, og du vil helt sikkert komme på andre tanker omkring panasonic og deres plasma. :)
og ja, der findes da andre producenter og tv der leverer lige så gode billeder, men bare ikke i samme prisklasse som panasonics plasma, hvis du spørg mig!
Af vtviking
haulund skrev:Jeg har for meget længe siden skrevet, og undret mig utrolig meget over alle dem der anbefaler Panasonic. Fantastisk det er så svært at opdrive mennesker der rent faktisk har et sådant tv. Jeg besøger rigtig mange mennesker, og måske er det "uheld" men jeg har ikke stødt på et panasonic endnu. Synes det er svært tankevækkende at så mange herinde hele tiden anbefaler det mærke.
Kan være at familien danmark ikke køber de produkter da de er svære at opdrive i forretningerne i landet og at DK meget er Sony/samsung :)

Var i Bilka en dag hvor en mand fik hjælp. Der anbefalede bilkamanden også Panasonic G10en som mange her inde også gør
Af Thor-thor
haulund skrev:Jeg har for meget længe siden skrevet, og undret mig utrolig meget over alle dem der anbefaler Panasonic. Fantastisk det er så svært at opdrive mennesker der rent faktisk har et sådant tv. Jeg besøger rigtig mange mennesker, og måske er det "uheld" men jeg har ikke stødt på et panasonic endnu. Synes det er svært tankevækkende at så mange herinde hele tiden anbefaler det mærke.

Ok, så fordi hr og fru Danmark ikke har Panasonic så er det et udtryk for Pana's dårlige kvalitet? En stor del af grunden til folk vælger de tv de har derhjemme har jo intet med billedkvalitet at gøre, men er jo i højere grad styret af design, salgstale/specs, "godt tilbud" i det lokale supermarked, så forstår ikke lige hvorfor de skulle være eksponenter for en god skærm. 1 million fluer kan ikke tage fejl eller?

Og selvfølgelig jeg bryder mig bestemt ikke om mærket, og slet ikke deres plasma. Uden at gå i alle mulige detaljer, så synes jeg ikke at de overhovedet kan det som folk lover herinde på forum.

Ved ikke lige hvad du mener du er blevet lovet? Pana leverer som udgangspunkt god billedkvalitet til en fornuftig pris

Jeg er fulldstændig enige med "TÆNK" som rangerer Panasonic lavt+ jeg synes det er rart at der er andre der er begyndt at stille kritiske spørgsmål til folk herinde på forum der hele tiden har "travlt" med at anbefale dette mærke. Selv for længe længe siden da jeg skrev et indlæg var jeg total forvirret over alle de indlæg om Panasonic.

På sider som denne fokuseres der meget på billedkvalitet kontra pris, hvorfor Pana som regel får god omtale. I Tænk test er billedkvaliteten ca. 40% af bedømmelsen, de 60% er alt muligt andet som ofte ikke vægtes så højt her på siden.

Skulle der være nogen der måske er i lommen eller kan få nogle gode rabatter ved at anbefale Panasonic

Næppe, folk vil bare gerne videreformidle gode erfaringer til andre