Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Agsi
Vi overvejer at anskaffe os et 40-42" tv.

Har kig på:

Samsung 40 LED-tv ue-40b8090

TV'et skal bruges sammen med kabel-tv (Yousee) og med trådløs internet adgang og gerne strømbesparende LED. Vi er kritiske med billedkvaliteten og har i dag analog-tv af samme grund.

Er dette tv et godt valg eller er der andre ideer skal de være meget velkomne.

På forhånd tak.
Af OleA
Agsi skrev:Vi er kritiske med billedkvaliteten og har i dag analog-tv af samme grund.
Den der linie giver absolut ingen mening i min verden. Skulle der have stået: "vi er ikke kritiske med billedkvaliteten".
Af hdmi
OleA skrev:
Agsi skrev:Vi er kritiske med billedkvaliteten og har i dag analog-tv af samme grund.
Den der linie giver absolut ingen mening i min verden. Skulle der have stået: "vi er ikke kritiske med billedkvaliteten".
Hvis man IKKE er kritisk med billedkvaliteten....er samsung led et godt valg :D
Af ockley
@hdmi og OleA: Vil i ikke være søde at komme med noget dokumentation på hvordan det forholder sig med B8050 og billedkvaliteten.

Jeg kan se Ole har et Panasonic og er garanteret glad for det, men en uvildig, opdateret sammeligning af de nyeste fjernsyn kunne være rart. Sådan som jeg forstår det er der stor forskel på LED7 og LED8 - jeg tror der bliver henvist til LED7 (hvis det er dem der hedder B7000) med den kommentar, eller gælder det stadig for B8000-serien.

Alle objektive og seriøse svar modtages med kyshånd :-)
Af bubbermor
Ockley og Agsi. Nogen kan lide faderen og andrer moderen :) og sådan er det vel også med TV mærker.Jeg har lige selv købt omtalte SAMSUNG TV som jeg får i morgen, og som min søn får sat til på lørdag. Hvis I kan vente til SØNDAG skal jeg nok skrive VORES ÆRLIGE MENING OM UE 40b8050 xwxxe. 8) OK jeg/ vi er IKKE eksperter..men TROR nu IKKE vores VALG er så TOSSET ENDDA :)
Af OleA
ockley skrev:@hdmi og OleA: Vil i ikke være søde at komme med noget dokumentation på hvordan det forholder sig med B8050 og billedkvaliteten.

:-)
Jeg har ikke på noget tidspunkt kritiseret Samsung.
Af ockley
@OleA. Jeg tror din henvisning til det ulogiske i personer, der overvejer Samsung og samtidig forholder sig kritisk til billedkvalitet, bliver opfattet som kritik. Se f.eks. hdmi opfølgende kommentar på hvordan indlægget nemt kunne opfattes.

Mange beholder deres gode analoge TV indtil de har fundet en værdig afløser - det gør de netop fordi de er kritiske med billedkvaliteten og ikke fokuserer på fjernsynets dimensioner, tekniske finurligheder og sælgere med glittede brochurer.

Når det så er sagt, må du endelig gerne kritisere Samsung. Jeg har aldrig haft et selv, har ikke aktier i firmaet e. lign.

Det eneste jeg kunne tænke mig er at høre om kvaliteten af det nye LED8 TV når det fungerer i praksis, er blivet kalibreret ind til en stue, så safterne ikke fosser ud af pladen, som de gør i forretningerne :-)

Imens havde mlund fundet følgende link til LED8:

http://hdguru.com/samsung-un46b8000-240 ... eview/429/
http://www.trustedreviews.com/tvs/revie ... -LCD-TV/p1

Glæder mig til at høre bubbermors ærlige mening :-)
Af OleA
Jeg ved ikke om det kniber med at læse det jeg har skrevet, men jeg har ikke og jeg mener IKKE kritiseret samsung eller trådstarters mulige køb af samsung. Det fremgår da soleklart af mit første indlæg i denne tråd.

For at skære det ud i pap:
Jeg undrede mig over at trådstarter var meget kritisk med hensyn til billedkvalitet og derfor havde analogt signal. Det giver ingen mening i min verden.

Hvordan det kan blive til noget med Samsung forstår jeg ikke.
Af ockley
@OleA. Det går fint nok med at læse, og jeg har ikke i sinde at diskutere, hvad du synes du har skrevet ... det ved du helt sikkert bedst selv. Mere interessant er det vel også at vide hvordan andre opfatter det man skriver.

Faktisk er jeg mest interesseret i at høre din mening om Agsis ønske om information vedrørende et nyt Samsung LED TV. Information som jeg også vil tage imod med kyshånd. Det eneste der kom fra dig og efterfølgende fra hdmi, har ikke bidraget med noget positivt eller informativt.

Det kunne være du havde set det i virkeligheden og kunne fortælle hvordan det var. Det kunne være du havde set hvordan det stod i forhold til dit eget Panasonic V10 osv.

Glæder mig til at høre om det, fra dig eller andre. Det er meget hyggeligere end den anden slags "basken med armene", tak :)
Af Agsi
Kan forstå jeg har udtrykt mig uklart i mit indlæg. Men mening var som ockley så godt refererer. Vi var ude og kigge på fladskærms TV i foråret, men synes ikke fladskærmenes billedkvalitet kunne stå mål med vores analoge tv.

Nu hvor yousee åbner op for digital tv uden kodning undersøger vi igen markedet.

Har dog nu hørt at Samsung 40 LED-tv ue-40b8090 skulle være produceret til det russiske marked og skulle have problemer med at tage nogle kanaler her i DK. Så jeg har lagt det lidt på hylden.

Har nogen et godt bud på et andet LED tv. Ville gerne med på den grønne bølge, nu hvor det gamle tv skal skiftes ud.

I øvrigt tak for en rigtig god hjemmeside for os uerfarne på området.
Af xcardman
inden du beslutter dig så kig på en panasonic v10 model og en samsung 7070 samt tage en dvd med.

så kan du se hvad synes bedst om. led er stadig lcd skal du huske.
de viser et meget forskelligt billede og du snakker om billedekvalitet.
Af ockley
xcardman skrev:inden du beslutter dig så kig på en panasonic v10 model og en samsung 7070 samt tage en dvd med.

så kan du se hvad synes bedst om. led er stadig lcd skal du huske.
de viser et meget forskelligt billede og du snakker om billedekvalitet.
Er Samsung 7070 ikke et LED7 TV? Jeg tror man skal smide et UE-40B8050 op mod panasonic v10 for et mere retvisende billede.

LED7 var kendt for slør osv. Det er noget af det jeg håber er forsvundet i de nye plader. Nu hvor testen er på vej, kan vi glæde os til en udmelding fra flatpanels om deres syn på modellen. :-)
Af xcardman
Samsung 7070 har led belysning i siden og ikke nogen ny teknologi.
lcd er det stadig

har ikke set 8050 men kan ikke lige se det skulle være bedre. Ja måske slør med 200hz.
i ren billedekvaltet kan det ikke slå en v10. Hvis man er til et lidt mere korrekt billede.

teknologien er meget forskellige og de vil aldrig kunne vise det samme billede uanset hvor meget man indstiller dem.
om man så bedst kan lide det ene eller andet er en helt anden sag.

Rasmus skal jo også snart teste en