Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa allesammen :)

Ja nu er tiden kommet hvor mor og far gerne vil have tv i køkken, så de kan sidde og spise aftensmad mens nyhederne kører :)

Problemet er så bare at jeg ikke aner hvilket tv jeg skal gå efter, som passer lige til deres behov.

Prisen skal max være på 3500 kr. og størrelsen af tv'et skal helst være under 32" og over 24"..

Problematikken ligger meget i hvad der skal ske med kanalerne fremover :).. må erkende jeg ikke har fuldt meget med angående omskiftningen til de digitale kanaler og lukningen af de analoge, da jeg selv ejer et Ca-modul med kort ;).. Dog har det passeret mit øre at kortet fremover vil være gratis :)

I er meget velkommen til at komme med forslag og egne erfaringer samt give mig et lille indblik i hvad der skal ske i fremtiden med modtagelse af kanalerne :)..

For lige at gøre det klar for alle, ønsker jeg et tv hvor du får mest for de 3500 :D.. og så gøre det ikke noget at tv'et pynter :P

Mvh Rasmusapt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Under 32" og over 24" efterlader kun 26" modellerne. Der laves stort set ikke TV i andre størrelser derimellem. Der findes ikke specielt mange TV i den kategori, så det bør overvejes om ikke et 32" kan gå an. I dén kategori findes der ret mange bud fra de fleste producenter.
Af Rasmusapt
@yakken

Hvad ville du så anbefale inden for den størrelse?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg havde lige fundet en liste frem, men så valgte forum'et at strejke da jeg trykkede send...

Jeg ville nok se på Sony 32V4500 eller Philips 5404H i den prisklasse.
Af Rasmusapt
Så måtte jeg jo frem med tommestokken :P.. 32" bliver bare for stort :(

81 cm i bredde er noget af et monstrum i et køkken på 8-10 m2 :)

Så jeg har besluttet af det SKAL være et 26 eller 24" :).. valgte så at kigge på et par i den kategori men opdager hurtigt at dybden er på ca 20 cm :O..

Hvordan kan det være de skal være så ekstremt dybe når man sidder med computerskærme som er 1/3 del :P

Nå men Yakken :P.. selvom du ikke er meget for det hvad ville du så anbefale af de lidt mindre fjernsyn :D

/Rasmusapt
Af Rasmusapt
Leder og leder :D.. skal helst være max 65 cm i bredden og gerne under 20 cm i dybden :D..

Har ikke nævnt det i tråden, men tv'et skal gives i gave til mine forældre her på fredag så ville blive meget glad for et hurtigt svar :D

Har kigget lidt på samsungs tv, men ved ikke helt om det er det rigtige boldgade at kigge i :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rasmusapt skrev:men opdager hurtigt at dybden er på ca 20 cm :O..
Det må være med fod. Jeg kan ikke forestille mig, at du kan få et fladskærms-TV hvor selve skærmen er 20 cm dyb. Tag lige forbi en butik og få syn for sagen - jeg vil næsten garantere, at de er NOGET tyndere end dét.