Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af GreenPea
Har lige købt et pioneer lx5090h. Jeg ville selv fragte det hjem, men forhandleren fortalte, at plasma skærme under ingen omstændigheder må ligge ned. Så det blev fragtet hjem til mig på hans regning.

Nu skal jeg så til at montere foden, der står så udføreligt i brugervejledningen, at dette foregår med skærmen i liggende position. Hmmm, nu forstår jeg ingenting.

Kunne godt bruge lidt hjælp!!!
Af steen_c
forhandleren har ret, et plasma tv må ikke ligge ned, dette gælder specielt under transport og igennem længere tid,

menn skulle nok holde til at der bliver sat fod på den, hvis den bliver lagt ned meget stille. O_O
Af LunD^
Jeg var også sindsygt opmærksom med mit plasma, jeg samlede det og satte det op alene, men jeg havde det ikke nede på noget tidspunkt. Satte også foden på stående, så det ville jeg gøre hvis du kan, tænk over hvor meget det vejer (ca. 30kg for en 42)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen problemer med at lægge et plasma-TV ned når du monterer en fod eller lignende derhjemme. Det er under transporten at skaden sker. Derhjemme kan du kun ødelægge noget hvis du rent fysisk smadrer fronten ned i noget.

Problemet med et liggende TV under transport er, at de ujævnheder som vejen har, forplanter sig i TVet. Hvis TV'et ligger ned, så vil det resultere i at panelet kommer i svingninger, hvilket i sidste ende kan knække glasset. Derhjemme vil du nok ikke lægge skærmen fladt på gulvet og så få 30 venner til at danse rundt i stuen så gulvet ryster...
Af GreenPea
Super!!!!!

Ned med svinet og på med foden.

Takker mange gange

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg plejer at lægge mit på sengen, så der ikke er noget der ridser fronten.
Af vtviking
Skal svinet så helst ligge på ryggen eller på skærmsiden ?
Af GreenPea
Det må blive med skærmen ned mod underlaget, ellers bliver det svært, at skrue beslagene til foden fast... :)

Mvh
Af urbananen
Jeg lagde mit første plasma ned. 22.000 var prisen.
Hentede det med et smil på posthuset. Ind i bilen, liggende, op på fjernsynsbordet efter 30km kørsel, og det virkede glimrende..........
Det sagde godt nok en hyle-lyd, men er jo meget normalt med sådanne elektroniske apparater.
1 uge efter var der ikke længere billede på.
Så var det så jeg fandt ud af at man ikke måtte ligge sådan en skærm ned. Det gjort 1 gang, og bliver ikke gjort igen O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var jo under kørslen du lagde det ned. Det her handler om at lægge det ned imens man monterer foden.
Af urbananen
yakken skrev:Det var jo under kørslen du lagde det ned. Det her handler om at lægge det ned imens man monterer foden.
Ja, ved jeg, men man må da vel gerne nævne det alligevel ;) .
Af vtviking
urbananen skrev:Jeg lagde mit første plasma ned. 22.000 var prisen.
Hentede det med et smil på posthuset. Ind i bilen, liggende, op på fjernsynsbordet efter 30km kørsel, og det virkede glimrende..........
Det sagde godt nok en hyle-lyd, men er jo meget normalt med sådanne elektroniske apparater.
1 uge efter var der ikke længere billede på.
Så var det så jeg fandt ud af at man ikke måtte ligge sådan en skærm ned. Det gjort 1 gang, og bliver ikke gjort igen O_O
Hehe det var sq surt :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er nu slet ikke sikkert at fejlen på dit TV har haft noget som helst med måden det blev transporteret at gøre. Alt elektronik kan fejle, og i dit tilfælde lyder det ikke umiddelbart som en fejl transporten skulle forårsage.
Af T_skaaning
Hej.

Beklager jeg støver sådan en gammel tråd her op igen, men har lige et spørgsmål, som er relevant i denne sammenhæng og som ikke fremgår af tråden.

Jeg skal også til at lægge mit plasma-tv ned netop for at montere foden. Har hørt noget om, at når et plasma tv har lægget ned, så skal man vente et vis antal timer, før man tænder det. Er det en røver, eller er der noget om snakken?