Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af eXeel
Jeg læste om et Vogel ophæng, der måske ikke er udkommet endnu, men som var meget tynd og gjorde at TVet ikke behøvede hænge ret langt fra væggen af.

Problemet er så, at jeg i anmeldelserne af x10eren kan se, at kablerne bagpå er lavet så dumt, at de kommer til at fylde en del bagud.
Er der nogle med erfaringer for, hvor langt ud fra væggen skærmen går, på det længste punkt? Hvor meget snakker vi om er muligt, og med hvilket ophæng er det så I har målt det ved?

Hvad plejer I, der hænger jeres TV fladt op på væggen at gøre? Er det aldrig det store problem med den fylder meget ud fra væggen, selvom ledningerne driller?
Eller betyder det meget?

Ved endnu ikke om vi skal have noget TV bord under eller noget, så gør det naturligvis mindre.
Af eXeel
Overraskende ingen svar :)
Af Halborg
Du skal dog være opmærksom på, at det bliver anbefalet, at X10'eren bør hænge min. 7 cm fra væggen for ikke at overophede..
Af Traxstar
Jeg har selv det selv samme TV og bruger et fladt Millimounts Skinnefeste som kun er 2,5 cm. Jeg har forhørt mig ved Panasonic og de kunne ikke nævne nogle hændelser hvor dette har været et problem.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=432673

Men jeg bliver lidt foruroliget når Halborg skriver at det ikke bør hænge mindre end 7cm. fra væggen. Er der nogle der har mere info om dette?

Lige med hensyn til Ponduus's kommentar, Vinklen vender forkert på kablerne fra av-cabels, (din ledning vil vende opad) så jeg anbefaler at du lige tjekker dette issue inden du køber dine kabler.

/Traxstar
Af Traxstar
Jeg har lige konsulterede den udvidet manual som medfølger på en cd. Her står der at man ved brug af den medfølgende fod skal have 7 cm til væggen samt 10 cm ved siderne og toppen.

Ved brug af vægbeslag, står der at man skal følge beslagets medfølgende manual. Der intet nævnt om 7 cm til væggen, rationalet er måske Tv'et kan blive kølet fra alle fire sider.

/Traxstar
Af Halborg
Tjo.. Men det er bare det der stod i manualen, og det samme må vel gælde når den hænger på en væg? Den får jo ikke mere luft væk bare fordi den hænger højere.. ? :-)

Men suit yourself. Jeg kan da heller ikke sige, at jeg kender nogen der har haft problemet. Jeg er bare meget øm over mine penge, så jeg regner med at købe et ophæng med arme til min X10 som jeg lige har fået - bare for en sikkerhedsskyld.
Af eXeel
Tak for jeres svar.
Fandt nogen overhovedet ud af spørgsmålet ang. minimum 7 cm fra væggen? Kan se Vogel snakker flot om, at den kommer 2 cm tæt på væggen! Men hvis tv ikke har gjordt af det, så virker det skørt de reklamerer med det?

En anden ting er, jeg kan ikke finde Vogel EFW 8305, som skulle være mellemvægteren i superflad klassen. Hifipriser siger intet om 8000-serien.

Millimounts Skinnefeste virker forholdsvis billig, ved ikke hvad Vogels koster. Vogel som mærke virker solidt, men omvendt: Et fladt vægbeslag er vel et vægbeslag.
Mener I jeg bør være kræsen her?

Burde jeg måske købe et sådant:
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... 345&sp=all

Det kan drejes og tiltes, hvilket kan vise sig fint nok i nogle situationer, men spørgsmålet er hvor godt det ser ud, når det så bare skal hænge fladt...
Af eXeel
Traxstar, det du siger med kablerne, er det alle derinde fra? Hvilke skal jeg så bestille, hvis de skal vende ned af på mit TX-P42X10Y tv?

Det virker underligt, at lave stik der vender opad :|
Af eXeel
Jeg mangler stadig lidt respons her. Kan det passe, at jeg giver min garanti op ved at købe fx en Vogel tætsidende på væggen?

Og hvor kan jeg købe denne Vogel henne? Synes ikke den flade er på hifipriser fx.
Af Cutter
Hey igen!

Nej,,,du kommer ikke til at "smide" garantien!! I min betjeningsvejledning der kom sammen med mit Sony Z4500, står der at der skal være 30cm fri-plads over Tv'et, 10cm i venstre, 10 til høje og 10cm forneden!
Det er kun når det er monteret på den medfølgende stander\fod at der skal være 6cm bagved :p

Der er tegninger af det i bogen, så hvis de ikke skriver noget om det der, så kan du ikke miste garantien!

,,,Men det er da lidt underligt ik'!? altså at de siger 6cm når det er på "foden" og ik' når det hænger,,,men sådan er det altså.

Så hæng du blot op (B

Jeg har et billede af bogen, som jeg har scannet ind på min pc,,,jeg ved bare ikke lige hvordan man smider det op her inde på siden :( men det ku' sikkert ha' hjulpet dig lidt, så du var lidt mere sikker i din sag.
Af eXeel
Tak for dine svar og jo, det er lidt underligt :) hvordan kan du være så sikker på, at det ikke gælder ved vægophæng også?

Tak for linket til stedet jeg kan købe dem! Skal så overveje om det skal være 32-50" eller 40-65".
Jeg har kun for for 42", men ved jo ikke hvad man får i fremtiden. Omvendt så tvivler jeg på jeg går meget større, virker allerede meget stort! Så måske jeg bare tager den til 32-50" :)

Skal jeg anskaffe specielle kabler, for at kunne bruge det vægophæng der?
http://www.av-connection.dk/?PGr=3280&ML=1270