19. jul 2006, 11:17
Jeg købte for ca. ½ år siden et Dell lcd tv i 19"... Og det retunerede jeg...
Det store problem var interfacet, indstillingsmulighederne, menuen osv. Selve skærmen, altså panelet, standeren, designet osv. var rigtig godt... skærmen var også rigtige godt når jeg sluttede den til pc'en... men der var virkelig alt får få muligheder for at justerer i forbindelse med tv funtionen... Hvis jeg skulle se en film på DR som blev sent i 16:9 ville skærmen som standart vise et 4:3 billed i midten af skærmen og så med et lille 16:9 billed inde i det... altså fyldte selve filmen kun omkring 40% af skærmen areale, selvom det burde fylde 100% da både skærm og film var i 16:9... jeg ærgede mig så over at den ikke automatisk sprang op i fuld størelse, som mit 28" philips tv til 1599,- kan gøre, men jeg gik jo bare udfra at man kunne zome med fjernbetjeningen, men den eneste mulighed man havde for pan, zoom eller anden form for justering var en ZOOM knap under menuen... når man så valgte denne funktione zoomede man bare ind i midten af billedet... så langt ind at man kun kunne se omkring 20% af filmen... det var virkelig latterligt...
Et 16:9 tv der ikke kunne vise 16:9 - jeg prøvede alt... og talte flere gange med dell i tlf... men de endte med at konstatere at det bare var sådan det TV var... og så retunerede jeg det selvfølgelig...
En uge efter var modellen (19" lcd tv) taget af DELLs hjemmeside, også deres 26"... og nu har de så de to nye modeller... Jeg går ud fra at de har rettet nogle af de problemer der var i 19" modellen... men jeg tør nok ikke købe et tv fra dell før jeg hører en anmeldelse eller brugererfaring med dem...