Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Egern
Hej igen igen! :)

Jeg har lige koblet min eksterne harddisk på fjernsynet og derpå ligger der et par bluray film som jeg gerne ville kunne afspille...

Video Codec kører også fint men fjernsynet mangler tilsyneladende nogle audio codecs og så er mit spørgsmål om det er muligt at tilføje dem på en eller anden måde?

På forhånd tak,
/Egern
Af RogueAgent
Det skal du nok ikke regne med - det er jo netop ikke sådan at brugere selv kan gå ind og tilføje features i softwaren på et TV.

Det vil i så fald være noget der skal ske i forbindelse med en fuldstændig opdatering af TV'ets firmware, som jeg bestemt ikke vil anbefale hvis den ikke kommer fra LG selv.

Hvad er det for nogen codecs der driller? Kunne det evt. være en løsning at konvertere dem til et andet format?
Af Egern
Er ikke helt sikker på hvordan jeg checker det eller ændre formatet :(

Jeg bruger ffdshow Audio Decoder til at afspille lyden i Windows media player - VLC kan af sig :)

Hvis du kunne guide mig igennem kunne det virkeligt være super!
Af RogueAgent
Egern skrev:Er ikke helt sikker på hvordan jeg checker det eller ændre formatet :(

Jeg bruger ffdshow Audio Decoder til at afspille lyden i Windows media player - VLC kan af sig :)

Hvis du kunne guide mig igennem kunne det virkeligt være super!
Jeg kan jo ikke lade være med at spørge hvor du har filerne fra hvis du ikke selv har lavet dem..? ::l

Hvis du ikke selv ejer originalskiverne er vi ude i en (mørke)grå zone hvor jeg ikke tror dette er det rette forum at diskutere det i.
Af Egern
Uha du behøver ikke blive skræmt nu :)
Jeg ved ikke meget om det - det betyder ikke at jeg ikke har skiverne bare at det ikke er mig som har fikset det tekniske her på computeren...
Af RogueAgent
Egern skrev:Uha du behøver ikke blive skræmt nu :)
Jeg ved ikke meget om det - det betyder ikke at jeg ikke har skiverne bare at det ikke er mig som har fikset det tekniske her på computeren...
Jeg er nu ikke skræmt, bare moderat mistroisk..! :o
Var det ikke nemmere at spørge den der har gjort det, så..? - det er en ret langhåret process, specielt hvis man ikke har prøvet det før.

Lyd og billede skal skilles ad, lyden skal konverteres til et brugbart format, og lyd og billede skal samles igen til sidst, og de fleste af de tools der kan sådan nogen ting (godt) er enten rasende dyre eller ikke helt lovlige.

Men prøv evt. at kigge forbi http://www.videohelp.com , der er guides og tutorials til løsning af de fleste video- og lydrelaterede problemer. ;)
Af Egern
Mange tak for hjælpen så kigger jeg videre der :)

(og jo jeg kunne men han er en uge i spanien med kæresten pt - så min joker er forsvundet og min tålmodighed er ikke helt hvad den har været :) ... derudover kunne det også være sjovt at lære)
Af koden
er det i dette forum ikke tilladt at tale om de film der ikke har cover :-) ?
Af RogueAgent
koden skrev:er det i dette forum ikke tilladt at tale om de film der ikke har cover :-) ?
Nope ;)
Rasmus Larsen skrev:5. Indlæg til fordel for ulovlige kopier af medier er ikke tilladt. Alvorlige tilfælde kan føre til politianmeldelse.
(sakset fra retningslinierne for Flatforum)
Af knekker
RogueAgent,

Du vil gerne hjælpe ham med usb problemet, hvis han ejer originalerne, men hvis han har fået dem kopieret fra en kammerat, er du pludselig en autoritær tro paranoid bangebuks? Så længe du ikke arbejder for politiet eller en copyright organisation, skal du slet ikke bekymre dig om at tage stilling til hvor vidt noget virker mistroisk,

Begge situationer er pt. ulovlige, så din logik giver ingen mening.

Og selv hvis du hjalp ham med en løsning, kan det på ingen måder ramme dig. I væreste fald hvis du er uheldig, ville en moderater lukke tråden.
Af koden
pkt. 5 kan vist bukkes og bøjes som det passer moderator.. :-)
Af RogueAgent
Det kan da godt være jeg skulle have uddybet min holdning til det, det havde jo bare i sig selv ikke så meget med denne tråd at gøre - men den er allerede skredet OT, så...

Først og fremmest er jeg temmelig godt bekendt med hvad man må og ikke må - jeg arbejder selv i et filmselskab med DVD og blu-ray produktion. Jeg er muligvis miljøskadet, men jeg har så også en holdning om at piratkopiering i en hver form er et stort no-no - og ønsker derfor naturligvis heller ikke at hjælpe nogen til det.

Når det er sagt - og her må man jo så kalde mig dobbelmoralsk hvis man vil - så finder jeg reglen om at "man må godt tage kopier til eget brug hvis man selv ejer originalen - dog ikke hvis det er nødvendigt for at bryde en kopispærring for at gøre det" helt urimelig.

Jeg forstår udmærket tanken bag den, og ved heller ikke hvordan det ellers skulle have været håndteret, men jeg mener som (tror jeg) de fleste andre, at der ikke burde være noget galt i at tage backups af sine egne film, eksempelvis når det kommer til Disney film som ungerne ser i bilen, så det ikke er originalen de sidder og bakser med - eller i det mere og mere problematiske område omkring mediecentre og -streamere.

I min verden er der med andre ord kæmpe forskel på piratkopier og backups, også selv om de med de gældende regler i princippet er lige ulovlige.

I det aktuelle tilfælde syntes jeg så det lød lidt spøjst at man skulle have blu-ray film liggende på sin harddisk uden at vide hvilke codecs de var rippet/re-encodet til, og det var det jeg påpegede.
Af knekker
Det kunne være den simple årsag til han ikke kender kodec'et, at han evt. havde fået en kammerat til at lave disse backups af hans BD kollektion, min pointe her er at du er i ingen position, ej heller har nogen grund til at kræve han skal stå skoleret overfor dig.

Jeg har da selv arbejdet på et par biograf titler, så jeg kender til problematikken af piratkopiring, dette gør mig nu ikke til internet sherif, hvor jeg sår tvivl om folks troværdighed, når de ingen steder direkte har indrømmet ulovligheder uden at besidde originalen.
Af RogueAgent
knekker skrev:Det kunne være den simple årsag til, at han ikke kender kodec'et, måske havde han fået en kammerat til at lave disse backups af hans BD kollektion, min pointe her er at du er i ingen position, ej heller har nogen grund til at kræve han skal stå skoleret overfor dig.

Jeg har da selv arbejdet på et par biograf titler, så jeg kender til problematikken af piratkopiring, dette gør mig nu ikke til internet sherif, hvor jeg sår tvivl om folks troværdighed, selv om de ingen steder har direkte indrømmet ulovligheder uden at besidde originalen.
Arh, klap nu lige hesten. ;;)

Jeg har ikke krævet at nogen skulle stå skoleret - jeg satte spørgsmålstegn ved hvor kopien kom fra, og hvis du ellers havde læst hele tråden igennem, udover de første par indlæg, så ville du have opdaget at han HAR fortalt at han havde fået hjælp til ripningen, hvorefter jeg pegede ham i retning af et forum der formentlig kan hjælpe ham bedre end dette.

Derefter gik tråden lidt af sporet, og det var vist ikke min skyld. ;)