Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Terkel
Jeg har et Sony KDL 40w5500, og vil have BluRay afspiller mit tv.
Jeg har set på Sonys egen BDP-S350, samt på Panasonics DMP-BD60 afspillere.
Panasonics afspiller har generelt fået gode anmeldelser, men er i tvivl om, hvorvidt det er optimalt med f.eks. en Panasonic afspiller på et Sony tv, i modsætning til Sonys egen afspiller.
Håber I kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Terkel
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det eneste du vinder ved at benytte Sonys egen afspiller er muligheden for at benytte samme fjernbetjening i et begrænset omfang. Billedmæssigt vil der ikke være noget at hente.

Husk at Sony har lavet en efterfølger til S350, som hedder S360.
Af Th@mas
Terkel skrev:Jeg har et Sony KDL 40w5500, og vil have BluRay afspiller mit tv.
Panasonics afspiller har generelt fået gode anmeldelser, men er i tvivl om, hvorvidt det er optimalt med f.eks. en Panasonic afspiller på et Sony tv, i modsætning til Sonys egen afspiller.
Håber I kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Terkel
Der er frisk test her fra norske lyd og billede:

http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1801122.ece

Panasonic BD80 vinder over H/K, LG, Pioneer.

Har selv en BD60 som jeg da gerne anbefaler som også scorer pænt:

http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1717665.ece

Mvh
Th@mas
Af Terkel
1000 tak for de hurtige svar.
Som jeg læser det udfra jeres svar, er det ikke nødvendigt at benytte Sonys egen BluRay afspiller for at opnå et godt resultat.
Man kan ligeså godt benytte BluRay afspillere fra andre producenter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
KValiteten på en Blu-Ray-film er stort set 100% identisk uanset hvilken afspiller du vælger. Der kan dog være forskel på hvor godt de klarer DVD-opskalering og HD-lyddekodning.
Af Jesper Korsgaard
Pudsigt, at den norske test af BD60 kalder DVD-skaleringen "svag". Typisk fremhæves BD60 jo netop som én af de bedste på dette punkt...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg synes ikke at have læst noget steds at Pana's modeller roses for deres DVD-håndtering? Jeg har kun læst kritik af dem på dét punkt.
Af larshenriksen
Apropos Blu-Ray, så overvejer jeg at investere i en PS3'er for at slå to fluer med eet smæk (gaming og Blu-Ray). Hvordan klarer PS3'eren afspilning af Blu-Ray?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det klarer den udmærket. Jeg har ikke grund til at tro, at den nye slim-model skulle være anderledes.
Af Th@mas
Terkel skrev:Jeg har et Sony KDL 40w5500, og vil have BluRay afspiller mit tv.
Håber I kan hjælpe mig.
Med venlig hilsen
Terkel

Komplett.dk har DB60 til kr. 1.495 i denne uge. Kan klart anbefale den.

Mvh
Th@mas
Brugeravatar
Af Weissbier
yakken skrev:Det eneste du vinder ved at benytte Sonys egen afspiller er muligheden for at benytte samme fjernbetjening i et begrænset omfang. Billedmæssigt vil der ikke være noget at hente.

Husk at Sony har lavet en efterfølger til S350, som hedder S360.
Den allernyeste hedder S363. Spørg mig ikke om forskellen. ;)
Af Kingsman
Der kommer to nye modeller nu her som er endnu nyere S560 og S760
Af GreenPea
Hvis penge ikke er et problem, så må det bedste bud være en Oppo. Skulle være forsynet med en af de bedste skaleringschip på markedet. Den kommer vist til at koste i omegnen af 5000,-.

Mvh.
Hej

Jeg benytter en PS 3 som Blu ray afspiller. Den fungere rigtig rigtig godt. Billedet er godt og lyden er i orden. Den er nem at betjne med game controlleren. I stedet for at skulle huske hvad alle knapperne er til har den en menu på skærmen, hvor man kan vælge det man ønsker spole, skifte sprog og meget andet.

Der ud over kan ungerne spille på den.

Skal den stå fremme er den pæn at kigge på. Skal den gemmes væk kan controlleren styre den selv om den stå i et lukket skab. Den benytter nemlig bluetooth der nemt trænger ind gennem revner og sprækker.

De fleste af de produkter jeg har i min hjemme biograf har på en eller anden måde drillet. Eller har et eller andet der ikke virker optimalt. Undtagelsen er min PS 3. Det virker som et heltstøbt produkt, hvor der er kælet for detaljerne.

Så jeg ville ikke betænke mig et øjeblik på at købe sådan en til afspilning af Blu-ray.