Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gnomic
Hvilken af disse 3 TV i bunden er bedst? og gerne hvorfor - Her snakker jeg ikke bare om specs, da der ofte er fejl på tv. Så store test på disse, hvor de bliver sat op mod hinanden, ville være perfekt :) Hvis i mener der er skærme, som er bedre. Så sig endelig til?

Samsung UN55B8000 ELLER Samsung UN46B8000
Sony Bravia KDL-55XBR8
Pioneer Kuro Pro-150fd
Senest rettet af Gnomic 01 sep 2009, 18:46, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
undskyld men hvad skal du bruge det

hvad med at skrive dine behov, det er oven i købet US model navne.

der en kæmpe forskel på de tv

LED er stadig lcd, hvis du ikke ved det
Af Gnomic
Vil godt have et 45"+ TV til stuen, som skal være det bedste.. Max pris: 20k(koster det et par tusinde mere, så er det det). Wlan/lan (hmm, har sony vist ikke, hvad med dongle?).

Er begyndt at blive godt forvirret på alle de tv..
Af Ponduus
Du vil have LCD? Ellers er det glimrende alternativer i plasma skærme.

Prøv at kigge på Panasonics V10 eller Samsungs PS855.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg kan se, så er der ikke en eneste af de nævnte modeller, som vil virke herhjemme. Det er ikke europæiske versioner, så du må først og fremmest finde de versioner, som er beregnet til det europæiske marked før der kan kommenteres på dem.
Af Gnomic
@Ponduus - Nej ikke nødvendigvis.

@yakken - hvilket er det bedste tv pt.(top3 etc.?) Lige meget om det er lcd eller plasma, og skal være inden for de rammer, jeg har sat?
Hvorfor kan de ikke bruges i dk? gør det jo bare pludselig sværre for mig, at finde noget :) Har endelig bare brug for at få sat 2 streger under et produkt... Brugt alt for lang tid på at lede nu..
Af xcardman
du kan godt få en top 3 af mig 50 tommer og opefter

1 Pioneer 5090/krp modellerne køb mens du stadig kan.
2 panasonic v10
3 samsung 855

855 og v10 er meget lige, men samsung har nogle kvalitetproblemer.

husk min personlig liste og det betyder ikke de er bedst under alle forhold
men hvis man går efter et nogenlunde korrekt billede er det min liste.
Af RogueAgent
Gnomic skrev:Hvorfor kan de ikke bruges i dk?
De vil ikke kunne bruges i DK fordi de er lavet til det amerikanske marked. Det vil for det første sige at de kører på 120v, ikke 240 (dette kan dog løses med en voltage converter), men mere vigigt, de har ikke PAL tuner indbygget, men NTSC - hvilket vil sige at de ikke vil kunne modtage europæiske TV stationer, hvilket jo er nok så vigtigt for de fleste O-O
Af Gnomic
http://tv.toptenreviews.com/flat-panel/lcd/
http://www.testfreaks.co.uk/tvs/?sort=score
Men de har vel fået høj score, pga. de har været der længe og er gode produkter den gang. hvad hvis der så kom et super produkt inden for de sidste par mdr. så er det måske ikke på den liste og i så fald, ikke så højt oppe.

@xcardman - mange tak. Har jeg også kigget en del på. Bare det at det ikke er et nyt tv, får mig til at tænke på, hvordan det så klarer sig i 2009?

@RogueAgent - okay, ret irriterende. Tak
Af xcardman
pioneer er stadig et reference tv i 2009. Man kan så ikke vide hvad der sker i 2010. Men så kan man heller aldrig købe et tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ingen der endnu har fabrikeret et TV, der kan måle sig med Pioneers LX/KRP-modeller. Blot fordi man har ligget i toppen et stykke tid, betyder det ikke at alle andre pr. automatik indhenter dig hvis bare de får tid nok.
Af Gnomic
LX/KRP-modeller, jeg er i gang med at prøve at finde ud af foreskellen på de 2. Hvis der lige er en som kommer med svaret før jeg finder det, så ville det være super, og gerne, hvis der er problemer med de nye specs...

Pioneer PDP LX5090H
17.986,00 DKK
Pioneer PDP LX5090
16.999,00 DKK
Ved i hvad H'et gør? kigger selv på det lige om lidt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
H har følgende ekstra features:
DVB-T med MPEG4 (i stedet for MPEG2). DVB-S med MPEG4. DLNA. Modificeret menusystem.

KRP er en tyndere model med en ekstern medieboks, som du sætter alle kablerne i. Herfra går der så kun ét kabel (plus strømkabel) til skærmen.
Af Gnomic
Så klart med H, som jeg også kun få hos Cinemagic.dk, hvor de så kan kalibrere den for mig for 400,- mener jeg det er. Desværre har de ikke KPR. Faktisk, så har de slet ikke KPR på hifipriser.dk... er KPR modellen trinnet efter H modellen? det tyder på at den har DLNA osv. Hvis jeg ikke kan få KPR (som vist er det bedste valf?) med kalibrering fra butikken, skal jeg så bare tage H, da det jo koster ~2800,- for at få en person ud og lave det for mig.

Hvad syntes du om Samsungs LED ? hvor langt er de fra Kuro?

Edit: Så lige prisen på Pioneer Kuro KRP-500A:
kr 23.989
Det er måske lidt lidt for meget..