Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beatwolf
Hejsa
Jeg har et problem med mit samsung tv som jeg har købt for et par måneder siden i Tyskland. Problemet er at når jeg tænder for min Xbox 360 komer der tit nogle mærkelige "distortion" streger hen over fjernsynet, og alt tekst står nærmest og blinker og er ret uklar. Dette varer normalt 5-8 minutter hvorefter der kommer endnu flere streger der står og blinker osv. Efter ca. 1 minut holder det helt op og alting er som det skal være. Der er derefter ikke nogen problemer lige meget hvor lang tid jeg bruger 360'eren. Men problemet kommer for det meste igen når jeg starter 360'eren næste gang. Der er ingen problemer på hverken pc. dvd eller normal antenne tilslutning.
Jeg har ringet til microsoft og de siger de vil kigge på xboxen og at fragt er gratis, men jeg har en grum mistanke om at det er tv'et det er galt med.
Så hvad siger i til det? skal jeg ringe til samsung i DK eller skal jeg sende det tilbage til Tyskland (hvilket jeg helst vil undgå) eller hvad skal jeg gøre ?
her er lige et par billeder af problemet, (normalt er det lidt værrere end det ser ud til på billedet):

[img]http://img.photobucket.com/albums/v409/ ... C01053.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v409/ ... C01051.jpg[/img]
Af Beatwolf
det er tilsluttet via det component stik der fulgte med til xboxen. Nope har ikke prøvet med andre kabler.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
At fænomenet holder op igen og kun opstår imens Xbox'en er "kold" synes jeg pejer på at det er Xbox'en den er gal med. Eftersom der ikke er andre signaler der fejler noget, burde det ikke være skærmen der laver fejl.
Af Beatwolf
hmm ja det kan der være noget om. Jeg må lige prøve med et andet kabel evt. scart, og så sender jeg xboxen ind.
Af Beatwolf
fik aldrig sendt xboxen ind da Micrsoft ikke sendte de labels de havde lovet de ville sende. Men fjernsynet er nu også begyndt at lave de streger på nogle få af tv-kanalerne det er dog slet ikke så slemt som på Xbox'en. Hvad kan det skyldes??
Har læst her et sted i forummet at samsung dækker garanti i danmark på tysk-købte varer dog ikke pixel fejl? dvs at hvis det er fjernsynet det er galt med ville samsung dække i dette tilfælde?
Af Hudilarsen
Jeg ved ikke om samsung dækker når den er købt i udlandet.. Men hvis du bor i jylland eller på fyn, så kontakt mig på arbejdet, så kan vi jo lige undeersøge om der er garanti på dit apparat. (arbejde til mig :) ) eller om jeg skal lave et tilbud på rep.. Samsung reservedele er overraskende billige..

[email protected]
Af Beatwolf
bor desværre på sjælland, så er der ikke noget at gøre? men tak for tilbuddet ihvertfald