Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Grandahl
Jeg påtænker at købe et tv med DVD til den store pige derhjemme. Jeg kigger lidt efter et 22" tommer med endbygget DVD til højst 3000kr. Kan se her på siden at der er en anbefaling på en Viewpia 22" tv, med indbygget DVD, men anbefalingen er over 2 år gammel, så jeg regner ikke med at den er gangbar mere, da der jo er sket meget med teknologien på to år.
Er der andre er har et forslag på et sådant tv, er det i det hele taget en god ide med indbygget DVD i sit tv?

Har en derude har et forslag :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er sket noget med TV-teknologien generelt, men med henblik på integrerede løsninger, så er der ikke rigtigt sket noget. Desuden er TVet i en størrelse hvor der ikke rigtigt udvikles ny teknologi. Det er først fra 37" og op at man ser de nyere tiltag såsom LED og andre fancy features.

Vores anbefaling står stadig ved magt. Ellers ville den være blevet fjernet ved seneste revision, som fandt sted 4. august i år.
Af Grandahl
Jeg kan godt se når du nu skriver det, at der ikke er sket så meget på det teknologiske ved de små fjernsyn.
Vil man så kunne få et væsentlig bedre tv, ved at købe et 26" tv, da disse for mig når man ser specifikationerne, ser ud til at være væsentlig bedre end de små?
Kan dog godt se du mener at de store fremskridt skal findes ved 37" og opefter
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du vinder ikke noget rent teknologimæssigt ved at gå op i 26". Det er stadig ikke et segment der fokuseres på hos nogen producent. Hvis der skal være indbygget DVD, så er Viewpia nok stadig det bedste bud i disse størrelser.
Af Grandahl
Ok, tak for det. Kommer lige til at kigge på den Viewpia igen. Det er nok bare mig, men jeg kan ikke af anmeldelsen se om den har mpeg4?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det mener jeg ikke at den har.
Af Grandahl
OK, sådan så jeg det også. Yakken du skal have mange tak for at du ville bruge lidt tid på at hjælpe. Det var jeg glad for.
Synes også jeg er blevet lidt klogere på det, men vil nu gå ud i junglen for at forsøge at finde et tv i den størrelse med Mpeg 4
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes adskillige modeller med MPEG4, men de har bare ikke indbygget DVD.