Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Forum
Da jeg skal (bliver nød til), at ha' et nyt tv til en lille stue (2½ m afstand fra sofa til tv)
og det skal bruges via yousee & en nintendo wii lille jeg lige høre om i kan hjælpe.
Da rådighedsbeløb ikke kan overstige 4000,- og jeg har læst at det ikke er godt med den lille opløsning hvis man sidder for tæt på 1-1½ M og det gør mine børn, både når de ser tv men også når de spiller wii ,så er der et tv i kan anbefale?

Har set dette LG 32LF2510 til 3746,- hos cinemagic ,er det et ok tv?

På forhånd tak
hotpus
P.S Tak for alle de gode råd og købs anbefalninger selv om det er svært at overskue.:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Opløsningen har først betydning hvis du rent faktisk fodrer TV'et med noget materiale der har en høj opløsning. Alm. TV sendes i 720x576 punkters opløsnung og en Wii har endnu lavere opløsning (utroligt at Nintendo er sluppet afsted med at lancere sådan noget oldnordisk teknologi...), så det er 100% ligegyldigt om du køber et fuld HD TV eller et HD Ready TV. Faktisk har du ikke engang brug for den opløsning et HD Ready TV tilbyder, da dine kilder alle sammen er i SD (eller lavere), hvilket kan klares med et almindeligt gammelt CRT TV.
Af hotpus
Jamen det giver mig jo en masse muligheder, men mht størrelsen, er det så "jo større jo bedre", vil det svare til "mere for pengene"?

Kan se at der rundt omkring findes masser af tv til ca. 4000,-, får jeg mere ud af et Panasonic TX-L32X10Y til ca 4000 fra cinemagic i forhold til et LGE 32LG4000 til ca. 4000,- fra ekspert eller et philips 32PFL5404H til ca. 3400,- fra bilka.
Senest rettet af hotpus 01 sep 2009, 09:14, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, Panasonics LCD modeller er ikke ligeså enestående som deres plasma-modeller. Philips 5404H er dog et godt bud.
Af hotpus
Hvad så med et Sony - 32" - KDL-32V4500 til ca 3900- fra happi.dk

Er det virklig ligegyldigt hvilke mærke man køber når de næsten har de samme specifikationer og ca. samme pris, så det først og fremest kommer an på om man kan lide dens design.

LG
Sony
Philips
Panasonic

Man skal bare ta' det som man syntes passe bedst ind i sit hjem?
Man kan ikke sammeligne med biler f.eks. skoda,fiat, ford mercedes :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan desværre ikke læse hvordan billedkvaliteten er ud fra specifikationerne. V4500 er en lidt ældre model, som har været udskældt af flere herinde tidligere. Den skulle have lidt problemer med slør.

Hvis du kunne skrabe 1000 kr. mere sammen, så er dette Panasonic 37X10Y et væsentlig bedre TV:
http://www.clicksalg.dk/PartDetail.aspx?q=p:2387852
Af hotpus
Ja var næsten bange for at det var svaret... "brug flere penge", men dem har jeg ikke, så det bliver ved de ca 4000, og da jeg så ikke kan bruge specifikationerne til at se om der er f.eks slør, og ikke lige ved hvad jeg skal kikke efter hos den lokale forhandler, så er det bare et sats i den prisgruppe..
Det som lyder svært er jo netop at mange af de tv er sat ned i pris
F.eks LGE 32LG4000 fra ekspert fra 8000,- til 4000,- så man aner jo ikke om det har/er et godt tv til prisen, da du f.eks lige nævner at brug 1000 kr mere. SVÆRT !!!
Det tv som du henviser til sælges til mellem 4.994 - kr 9.995 jf. prisrunner
LGE sælges til mellem 3.680 - kr 6.123 jf. prisrunner
Så man skal måske gå efter de tv som ikke har den voldsomme prisnedsættelse :)
Kunne være godt hvis i herinde fandt bedste tv i denne uge til max 4000, 6000 osv... Nej i gør et godt stykke arbejde, men har bare ikke penge til det i anbefaler :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er helt fair, at du ikke vil/kan bruge flere penge end dét - det var blot for at oplyse dig om mulighederne "hvis nu". Jeg kan ikke umiddelbart anbefale nævnte LG-model, men ville i stedet selv have set på Philips 5404H. Den har de nødvendige tunere og leverer en fornuftig billedkvalitet når først det er indstillet korrekt.