Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har stort set besluttet at købe et 42" G10, nu da problematikken omkring Blu-ray afspilningen skulle være løst.

Spørgsmålet er så, hvilken afspiller jeg skal vælge? Lyden bliver via en gammel analog NAD-forstærker og et par mindre Dynaudio højttalere.

Hvis jeg vælger en Panasonic afspiller kan jeg så nøjes med én af fjernbetjeningerne? Det ville være et stort plus, men ikke afgørende.

Kvaliteten af DVD-afspilning er meget afgørende, da det vil være langt hovedparten af brugen.

Jesper
Af Kratz
Panasonic laver nogle fortrinlige blu ray afspillere, som også gør det godt på DVD fronten. Du går ikke galt i byen med sådan en.
Hvilken type NAD receiver har du? Er det en stereo eller surround?
Hvis du kun skal køre stereo kan du klare dig med BD60. Hvis du skal køre surround over analog skal du have fat i BD80.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Basalt set, så er forskellen på BD60 og BD80, at du kan hive HD lyden ud af BD80 i separate analoge kanaler, hvilket vil sige, at du ikke behøver en fancy HD Audio-receiver for at få ægte HD surroundlyd. Med BD60 er dette ikke en mulighed, men hvis du alligevel ikke skal have surround, så kan du spare pengene som BD80 koster ekstra.
Af Jesper Korsgaard
Tak for svarene. Jeg havde forstået, at det var nødvendigt med BD80 for analog lyd, men det gælder åbenbart kun for analog surround-lyd?

Det er ikke en receiver, men en NAD 302 forstærker, jeg har. Jeg har ingen planer om surroundlyd.

BD60 lyder fint, også prismæssigt, men kan det virkelig være rigtigt, at man skal finde sig i hakken ved lag-skifte? Selv den billigste Denver dvd afspiller har ikke dette...
Af Kratz
Til gengæld vil den Denver DVD ikke give et billede (eller lyd) der tilnærmelsesvis ligner det du vil få på BD60!
Jeg har ikke selv oplevet problemet på BD60, men har kun set den til demo over 15 minutter. Her var der ingen hakken, kun et forrygende billede :)
Mener måske nok problemet er blæst lidt ud af proportioner. Hvor slemt kan det være med et mindre ophold i løbet af en hel film?
Af TvHomer
Det kunne måske også overvejes at vente på Oppo bdp-831, som skulle komme her til landet med udgangen af september.

Minimal til ingen layer change delay, bedste dvd kvalitet der kan opnås og hurtige loadtider. Alt i alt en fantastisk maskine, der slår næsten alt ifølge anmeldelserne.

Mener også den har analog out, men tjeck lige selv.

Jeg kan ikke selv vurdere det med layer-change, men kan fortælle at jeg var lige ved at købe en pio bdp-320 indtil jeg læste at den havde 2-3 sekunders layer-change, og så selvfølgelig meget langsomme loadtider. Men omvendt, så er det jo ikke halvt så slemt som en reklamapause.
Af Jesper Korsgaard
Jeg ved heller ikke personligt, hvor slemt det er, jeg læste bare om det i tråden om BD60.

Hvis pausen bare kommer et tilfældigt sted i filmen kan det da nok være irriterende, men hvis det bliver koordineret med et sceneskift er det jo ret ligegyldigt om det varer et par sekunder. Hvordan er det i praksis?

Jeg kunne selvfølgelig også spørge i den anden tråd.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På en DVD er det oftest i forbindelse med et sceneskift. Skiftet kommer når der ikke er mere plads i det første lag, dvs. typisk sker det på samme tidspunkt i alle film. Det kan dog variere afhængigt af bitraten.
Af Kratz
Personligt kan jeg kun erklære mig enig i Oppo'en. Det er den Blu Ray afspiller jeg skal have. Men så er vi altså også oppe(o) i en anden prisklasse.