Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Folkens

Jeg har oplevet at når jeg ser fodbold på mit 40" LCD skærm, så er der nogle få problemer.

Det er som om at fjernsynet ikke helt viser målfeltet helt korrekt - Det "gnister" eller hvad man skal kalde det omkring linierne og "lyser op". (Ved ikke helt hvordan det skal forklares - og kan ikke huske om jeg havde samme problem på mit gamle billedrør tv- jeg tror at de der har samme "problem" ved hvad jeg taler om) Det er ikke et problem under nærbilleder men kun når man ser det fra lang distance. Man kan sige at det yderste af målfeltet ikke vises som en lang lige linie, men "knækker" undervejs (lidt overdrevet måske)
Har prøvet at rode lidt med indstillinger, bla med kontrasten - men uden synderlig forskel.

Jeg ser fodbold på 3+ og Tv2 Sport - har ikke registreret om det også gør sig gældende på tv2 og dr1.

Jeg får signal via Viasat parabol og Dvb-s modtager.

Men det sjove er, at problemet ikke opstår når jeg sætter min computer til tv'et og ser en kamp i høj opløsning (måske fordi tv'et har andre indstillinger i PC indgangen??)

I øvrigt har jeg lagt mærke til at viasats egen produktioner af fodbold kampe er væsentlig ringere end når de f.eks viser champions league eller en kamp fra den franske liga - andre der har lagt mærke til det??
Af Ponduus
Tv3 er notorisk kendt for at komprimere deres signaler til ukendelighed, så det er næsten med 100% sikkerhed dér du kan finde dit problem. Det støttes især af, at du siger du ikke har samme problem, når du ser bold fra computere.
Af gianbobo
Tak for svaret - jeg kan jo passende teste det når der er landskamp i weekenden.

Hvis der er andre der har bud på hvad der kan være galt, eller andre der har samme "problem" så meld jer endelig
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det burde være selve kvaliteten fra Viasats kanaler den er gal med. Det ER alment kendt, at netop deres kanaler er i usædvanlig ringe kvalitet ift. resten af kanaludbuddet. Faktisk har jeg helt undladt at kode 3 Puls ind på mine TV fordi kvaliteten er så ringe, at det ikke er værd at zappe forbi.
Af BrianH
yakken skrev:Det burde være selve kvaliteten fra Viasats kanaler den er gal med. Det ER alment kendt, at netop deres kanaler er i usædvanlig ringe kvalitet ift. resten af kanaludbuddet. Faktisk har jeg helt undladt at kode 3 Puls ind på mine TV fordi kvaliteten er så ringe, at det ikke er værd at zappe forbi.
17 søndage om året ER det altså værd at have 3 Puls... der er der nemlig Formel 1 direkte :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hver sin smag. Jeg ser ikke ret meget TV til dagligt, så mine vaner er måske ikke specielt sigende for den generelle befolkning :D
Af gianbobo
Hører gerne fra andre også :)
Af Cutter
The image is generated from a TV broadcast;

•If you did not subscribe to a High Definition TV provider, the signal is standard definition. Remember that an HD TV set will make the default of a picture worse than on a standard defintion TV set. Make sure that the TV broadcast is top quality. However, some high end TV sets have a picture improvement engine that can improve a poor image. Make sure that it is activated from the setup menu of your TV set. Please refer to the instruction manual of your TV set.

•If you have an HD broadcast subscription, side effects of digital television signal compression may result in artifacts (or distortion), such as "pixels" surrounding fast moving objects. This should be greatly reduced in the next years as compression technology improves.

•If blocks of pixels sometimes appear on the picture, or the picture freezes for a few seconds and then it goes back to normal, this suggest that the digital TV signal is not strong enough. Move the antenna (if aerial DTV), or contact your digital TV provider to boost the video signal.
Af gianbobo
Kunne godt tænke mig at høre om der evt. er andre der har oplevet det samme, og hvad der evt kan gøres.

Selve billedet flyder fint nok, men linierne på målfeltet lyser op. Kan det måske være den dynamiske kontrast der prøver at gøre de hvide streger bedre??
umiddelbart kan jeg ikke slå den fra, og ved ikke hvordan jeg kommer i service menuen