Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ponduus
Kasper-Hingebjerg skrev:
xcardman skrev:Kratz

Samsung laver led skærme husk det nu :D :D

en grund til Samsung nok ikke sælger så mange plasma er at de bedste ligge i 50 tommer. Samt man ikke kan få nogen i 37 tommer.

ellers vil de sikkert heller ikke får solgt så mange edge led skærme
for jeg synes bestemt også de er bedre end deres lcd skærm.
også selvom men ser tv hele dagen, i hvertfald vi når snakker deres 855 serie

panaonsic er kommet for langt bagud i forhold til de andre, da de har plasma som hovedprodukt
tror aldrig panasonic kommer ordenligt på lcd markedet, kan heller ikke se nogen grund til nu. De skal i gang med oled skærme så hurtig som muligt.
sammen med deres plasma serie

LED er jo også en LCD-skærm med LED belysning. Det er jo ikke en ny panel-type.
Og Samsung markedesfører LED som en ny teknologi. Det har uden tvivl været dét som xcardman gjorde grin med.
Af michaeltoft
tak for svarerne. tror jeg vælger sony w5500, i 32 tommer. :)
Af xcardman
Jeg sidder 3 meter fra en 50 tommer og den er også snart for lille til blu-ray. havde en 42 tommer før.
synes ikke rigtig man får noget ud af HD på en 32 tommer skærm.
men smag og behag
Af kskruger
michaeltoft skrev:tak for svarerne. tror jeg vælger sony w5500, i 32 tommer. :)
Synes du skulle overveje en 37" istedet, som du selv i skriver, vænner man sig ret hurtigt til en stor skærm. Og en 32" kan faktisk hurtig blive en lille skræm og så ville du ønske at du tog en større. Vi er mange herinde, som har startet med 32" og som hurtigt synes, det blev for småt.
Af michaeltoft
godt være i har ret, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde den rigtige 37 tommer. Syntes virkelig det er svært, og mange af de gode skærme laves først fra 40 og så op.
Af kskruger
michaeltoft skrev:godt være i har ret, men syntes ikke rigtigt jeg kan finde den rigtige 37 tommer. Syntes virkelig det er svært, og mange af de gode skærme laves først fra 40 og så op.
Samsung 37B650 er et helt fint tv, som har fået gode anmeldser, godt nok i 40" udgaven, men alligevil kan det godt overføres til deres 37" udgave.
http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-le ... 4956p.html
Af Kratz
xcardman skrev:Kratz

Samsung laver led skærme husk det nu :D :D
He he, selvfølgelig xcardman, hvordan kunne jeg dog glemme det :D
Af nasmar
Sidder du 2½-3 meter væk er det fuldstændig ligegyldigt om det hedder full-hd, du ser ikke meget (nogen) forskel...

Hvis du derimod vælger et tv som panasonic's X10, for du et tv der har et meget bedre billede end de nævnte!

Jeg forstår ikke du kan være i tvivl.

Tag ud og se dem i butikkerne, besøg flere... Alle dem jeg har været i har bl.a. X10 altid overbevist mig om at det er absolutte det bedste i prisklassen

Sony W5500 ser også udemærket ud, men sort niveauet er helt til grin imo.
Af michaeltoft
syntes bare at x10 har en utrolig lav påløsning, når jeg også skal slå min compter til skærmen. Mange roser w5500, og den har også fået en pris på denne hjemmeside.
Af michaeltoft
og syntes en skærm som Samsung LE-37B650, lyder meget fornuftig, men har alrig hørt omtale om det tv på hjemmeside, godt være det bare er mig, men har godt nok ikke hørt meget omtale om den.
Af Ponduus
Ikke når du kan få en X10 til mindre. Der er jo en grund til at vi anbefaler X10 :)

Desuden er der ikke noget at være bange for hvad angår PC tilslutning medmindre du skal surfe eller tekstbehandle. Hvis du bare skal se film fra computeren vil X10'eren også klare det glimrende.