Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vandal
Hej

I vores antenneforening har vi analogkanaler og de samme som digitalt spejlbillede.
Formatet er DVB-T mpeg4 og det har Pioen men jeg finder ingen digitalekanaler tror jeg.
Antenenforeningen fortæller mig at de ikke er kodet.
De digitale og analogkanaler ligger på samme frekvens.

Vil de digitalekanaler ligge under analogkanaltabellen eller vil der være en digitalkanaltabel, eller vises den kun til satelit ?

Under systemopsætnign kan der ikke vælges kun DVB-T tuner så kunne jeg ellers se om den finder noget eller har jeg misforsået ?

Kan Pioen oplyse om det er digitalt eller anlog signal jeg ser på ?

Håber i kan hjælpe

Vandal
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HVis du trykker på "TV"-knappen så skiftes der mellem analoge og digitale kanaler. Du kan vist ikke blande dem i kanallisten - det er enten eller.
Af vandal
yakken skrev:HVis du trykker på "TV"-knappen så skiftes der mellem analoge og digitale kanaler. Du kan vist ikke blande dem i kanallisten - det er enten eller.
Går ud fra du mener knappen der vælger mellem tv/dtv/sat.
Når jeg ser TV og trykker på knappen og skifter til DTV kommer teksten frem "der er ikke nogen kanaltabel" vil det så sige at jeg ikke har fundet de digitale kanaler ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er TV/DTV knappen jeg tænker på. Og ja, hvis TV'et siger som det gør, så har du ikke nogen digitale kanaler indkodet.
Af vandal
Takker for dit hurtige svar Yakken

Nå jeg skifter til DTV og går i systemoplysninger så er det muligt at ændre i den digitale opsætning, men lige meget hvad jeg har prøvet så finder den intet.

Antennekablet går direkte fra vægudtaget til fjernsyn.

Har du en ide hvorfor fjernsynet ikke finder dem ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har desværre aldrig rodet med den indbyggede DVB-T tuner i TV'et, så der må jeg melde pas.
Af dkscan
vandal skrev: Har du en ide hvorfor fjernsynet ikke finder dem ?
Er du 100% sikker på, at det er DVB-T og ikke DVB-C som antenneforeningen leverer?
Af vandal
Jeps det står på deres hjemmeside og infokanal.

Kunne det tænkes at antenneforeningen sender de digitale kanaler på frekvenser som ligger udenfor Pioen's frekvensområde ?
eller måske er tuneren død.
Af Stids
prøv og sæt en stue antenne til og søg efter kanalerne så kan du se om det er din antenne forenig der driller