Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg skal hen og investerer i et nyt fjernsyn og har været i Expert, hvor der blev talt meget varmt for 37PFL9604H.

Det så også super fedt ud og har fundet det hos wupti.com til 9.999 kr., hvor det stod til 12.999 i butikken.

Mit budget ligger på omkring 10.000 kr. +-2.000 kr.

Det væsentligste er at der er et godt billede.

Jeg kan se at det ikke er i flatpanels.dk's anbefalinger, hvilket gør at jeg spørger her.
Hvad er grunden til at det ikke bliver anbefalet, og er der nogen der har nogen alternativer?
Af Ponduus
Personligt bryder jeg mig ikke synderligt meget om Phillips tv. De er i mine øjne meget langt væk fra at vise et bare nogenlunde ordenligt billede.

Men du kunne jo kigge på nogle af de andre tv som flatpanels anbefaler. Blandt andet Panasonics X10 eller G10. Der er også LGs Ps8000 eller PQ6000.

Måske du ville uddybe hvad du skal bruge dit tv til. Hvilke signal du får ind og så videre :)
Af Mikealex
@ Ponduus

Det er lige det jeg ikke helt fatter. Ham i Expert fortalte at det var det et af de bedste billeder på markedet til den pris - noget med en eller anden teknologi som Philips havde. Aner ikke hvad man skal tro....
Og billedet så også godt ud.

@JKay
Er det ikke et LED fjernsyn du henviser til og ikke LCD?
Af Ponduus
Problemet med ansatte i Expert er at de meget sjældent er eksperter. Og ofte taler de for at sælge noget.

Jeg vil til hver en tid sætte min lid til skribenter herinde og på recordere.dk, og selvfølgelig mine egne øjne, end til en ansat i Expert, Fona you name it.

Problemet med at se på tv i forretninger er meget debatberet her på forummet. I en forretning, som ofte er oplyst af kraftige halogen spots, virker et LCD-tvs billede rigtig godt. Det skyldes den wow-effekt (pang farver, kunstig skarphed osv.) mange tv har for at de skal kunne skille sig ud butikkerne. Denne wow-effekt giver så bagslag når man kommer hjem i stuen.

Du skylder dig selv at give plasma tv et kig, især når du selv siger, at billedkvaliteten er det væsentligste for dig.
Af JKay
@Mikealex
Mikealex skrev:@JKay
Samsungs LED TV er stadig LCD TV bare med LED som baggrunds-belysning i stedet for den gamle type som er lysstof rør.
Af hest
Mikealex skrev:@ Ponduus

Det er lige det jeg ikke helt fatter. Ham i Expert fortalte at det var det et af de bedste billeder på markedet til den pris - noget med en eller anden teknologi som Philips havde. Aner ikke hvad man skal tro....
Og billedet så også godt ud.

@JKay
Ta' dig ikke så meget af alle dem der hader Philips herinde, der får du ikke meget hjælp. Underligt nok, får næsten alle Philips tv meget gode anmeldelser, når de bliver testet rigtigt.

Ikke at Expert altid taler sandt, men Philips har nok noget af det bedste billede på LCD markedet, selvom der er mange der ikke vil indrømme det.
Af Ponduus
Jeg hader bestemt ikke Phillips. Jeg bryder mig bare ikke om den måde deres tv fungere på hvad angår diverse billedforbedrende metoder og deres ambilight. Phillips tv kan med en kaliberingen vise et hæderligt billed. Men vi snakker altså en proff. kaliberingen i mine øjne.

Jeg siger bare, at der er rigtig mange gode (og bedre, i mine øjne) alternativer i den prisklasse.
Af Mikealex
Jeg har nu været temmelig mange poster igennem på dette forum og er umiddelbart kommet frem til at det umiddelbart bedste tv - rent billedmæssigt - de fleste kan blive enige om inkl. flatpanels egen test er Panasonic TX-P42V10, og er også selv faldet for det, så havde chefen med ude og kigge på det, og hun mente at det var for stort, så det er et no go...
Det jeg er kommet frem til jeg skal bruge er i følgende prioritering:
- et 37 tommer
- budget omkring 10.000 kr.
- med det bedst mulige billede til fjernsyn og film - har TDC home trio, så hvordan det modtager bla. analogt signal er ligegyldigt.
- Standard instillingerne skal helst være rimelige gode, da jeg ikke er specielt god til at rode med billed setup.

Der er ingen anbefalinger i Flatpanels test til et 37 tommer - er der virkelig ingen 37 tommer som er anbefalelsesværdig??
Kunne være fint med et indspark fra Yakken.
Af Kibsgaard
Nu har jeg godt nok promoveret det en del, men synes også det er et godt tv. Philips 37PFL8404. Jeg er rigtigt tilfreds med billedinstillingerne og de Smart indstillinger man kan skifte i mellem fungerer egenligt også meget godt =)

Det har Ambilight, Full-HD, 100Hz, god kontrast, flot design med mindre ramme end de fleste fladskærme, fremadvendte højtalere med bedre lyd end gennemsnittet og så har det jo en rigtig god billedforbedring som også virker på indgangssignal fra TDCs tvboks.

Eller gå efter 9604 som du først kiggede på, som derudover har federe design, Wi-fi og ekstra sub med bedre lyd.
Af Ponduus
Mikealex skrev:Jeg har nu været temmelig mange poster igennem på dette forum og er umiddelbart kommet frem til at det umiddelbart bedste tv - rent billedmæssigt - de fleste kan blive enige om inkl. flatpanels egen test er Panasonic TX-P42V10, og er også selv faldet for det, så havde chefen med ude og kigge på det, og hun mente at det var for stort, så det er et no go...
Det jeg er kommet frem til jeg skal bruge er i følgende prioritering:
- et 37 tommer
- budget omkring 10.000 kr.
- med det bedst mulige billede til fjernsyn og film - har TDC home trio, så hvordan det modtager bla. analogt signal er ligegyldigt.
- Standard instillingerne skal helst være rimelige gode, da jeg ikke er specielt god til at rode med billed setup.

Der er ingen anbefalinger i Flatpanels test til et 37 tommer - er der virkelig ingen 37 tommer som er anbefalelsesværdig??
Du kunne tage et kig på X10 i 37". Det er vel det bedste køb i den størrelse.
Af Mikealex
Er stadig på udkig og har ikke så travlt. Har kigget på Panasonic txl 37 U10E.

Hvorfor bliver ovenstående eller X10 ikke anbefalet af flatpanels?
og et andet spørgsmål

Er der noget nyt på vej i 37 tommer, som kunne være anbefaleses værdigt, så jeg skal vente med at købe?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mikealex skrev:Der er ingen anbefalinger i Flatpanels test til et 37 tommer - er der virkelig ingen 37 tommer som er anbefalelsesværdig??
Jo, det er der, men vi har bare valgt at skrive et specifikt modelnummer på skærmene i vores anbefaling. Du kan uden videre nedskalere størrelsen, og se på en 37" model af de TV vi anbefaler.

Et TV fra Philips' 9000-serie vil bestemt ikke være et dårligt køb. Du betaler dog lidt ekstra for alle de features, som TV'et tilbyder (som vi oftest anbefaler du slår fra), hvilket generelt gør Philips til et lidt dyrere indkøb end konkurrenterne.