Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af FirstNick
Hej,

Jeg skal til at bestille TX-P42X10Y fra CineMagic og glæder rigtig meget til at modtage det!

Men jeg trænger til en ny DVD-afspiller da den gamle hoster.

Er der nogen som kan anbefale en DVD-afspiller til X10Y? Jeg har ingen forstand på afspillere og ved ikke om jeg har brug for opskalering?

Jeg har intet behov for Blu-ray og afspilleren må max koste 1000,-

Jeg har et surround sound højtalersystem 5.1 fra Creative, som jeg gerne vil slutte til, men jeg ved ikke om TV'et har indgange til det eller om det også er noget DVD-afspilleren skal have?

Med venlig hilsen

Nicklas
Af Nick_S
Du er klar over at du kan få en bluray afspiller til under 1000 kroner ikk?
Når du først for smidt bluray på sådan en skærm bliver man altså afhængig af det! ;)
Af FirstNick
Jeg overvejede det også, men har en meget stor DVD-samling, som jeg ikke har planlagt at skifte ud med blu-ray foreløbig :)

Er en billig blu-ray bedre end en dyr dvd-afspiller? Eller hvordan? Da jeg ikke har behov for at afspille blu-ray antog jeg, at det bedre kan betale sig at købe en dedikeret dvd-afspiller.

Hilsen
Nicklas
Af hdmi
FirstNick skrev:Jeg overvejede det også, men har en meget stor DVD-samling, som jeg ikke har planlagt at skifte ud med blu-ray foreløbig :)

Er en billig blu-ray bedre end en dyr dvd-afspiller? Eller hvordan? Da jeg ikke har behov for at afspille blu-ray antog jeg, at det bedre kan betale sig at købe en dedikeret dvd-afspiller.

Hilsen
Nicklas
Det kan ikke betale sig med en dvd...køb en bluray..en blu-ray afspiller til 1000kr er lige så god til dvd,som en dvd til samme pris...
Af FirstNick
Hmm, i så fald hvilken Blu-ray afspiller skulle jeg så vælge til mit TV?

Hilsen Nicklas
Af hdmi
FirstNick skrev:Hmm, i så fald hvilken Blu-ray afspiller skulle jeg så vælge til mit TV?

Hilsen Nicklas
....biika har en på tilbud til 999kr....førpris 1999kr ...philips
Af Th@mas
FirstNick skrev:Hmm, i så fald hvilken Blu-ray afspiller skulle jeg så vælge til mit TV?

Hilsen Nicklas
Jeg ville vælge at finde lidt flere penge og købe en Panasonic DMP-BD60. Dine DVD film får nyt liv, de ser meget bedre ud end nogen dedikeret alm. DVD afspiller jeg har prøvet incl. en ny Phillips med HDMI jeg har i soveværelset. Derudover er der SD og USB slot til at afspille film m.v. kan fåes fra kr. 1.850 http://1267149.shop11.dandomain.dk/shop ... -477p.html
se evt- mere her:
http://www.panasonic.dk/html/da_DK/Prod ... index.html

Mvh.
Th@mas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg bakker op om valget af BD60. Det er en fortrinlig afspiller. Alternativt, så kører de større elektronikkæder ofte med tilbud på forrige generation af afspillere fra Sony og Panasonic, såsom Sony S350 eller Pana BD35, som kan fås til omkring 1500 kr. De er også stadig udmærkede afspillere.
Af Kratz
Vil også erklære mig enig med udmeldingerne om Sony og Panasonic. De gør det altså bedre på Blu Ray siden end Philips gør.
Af Malcolm_Y
Min DVD afspiller kostede godt og vel 500kr med HDMI udgang og HD opskalering men ellers har panasonic club BD85 på tilbud til 2999 hvis man er medlem.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mht. opskalering, så er det jo KUN en fordel så fremt DVD'en har en bedre skalarchip end fjernsynet. Ellers vil det forværre billedet ift. et ikke-opskaleret.

Med et X10Y, så kommer man alligevel ikke udenom at TV'et skal nedskalere billedet, da en DVD/Blu-Ray-afspiller ikke kan levere en opløsning på 1024x768. Dvs. hvis afspilleren opskalerer til 1080p, så skal TV'et nedskalere til ~720p (768p). Outputter man 720p fra afspilleren, så skal TV'et i stedet opskalere en lille smule.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, det er vist nævnt flere gange i denne tråd, at en Blu-Ray-afspiller kan fås til under 1000 kr. nu.