Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej Alle!

Jeg skal ud og købe mit første fladskærmsfjernsyn i den nærmeste fremtid. Jeg har derfor ingen erfaring på området og ikke ikke anden viden end hvad diverse sælgere og et par tests har kunne give mig.

Jeg skal primært bruge fjernsynet til at se Viasat golf, så her skal kvaliteten være i top. Jeg indretter i et møbel der er beregnet til et 42" TV, så størrelsen ligger fast.

Umiddlebart så virker dette Panasonic fjernsyn som lidt af et kup, men jeg er meget interesseret i at høre jeres meninger, hvad enten de stemmer for eller imod.

På forhånd mange tak!
Af Ponduus
Det er et rigtig godt tv, især i den prisklasse. Du skal dog være opmærksom på at modellen slutter på E, hvilket vil sige, at det er en europæisk model og IKKE en dansk. Der kan opstå problemer med tuneren i tv'et herhjemme.

Den danske model slutter på Y.
Af michaelthrane
Tak for dit svar. Jeg var ikke klar over at der fandtes forksellige tunere der evt. kunne give problemer. Min udbyder bliver YouSee, har det noget at sige?
Af Ponduus
Ikke hvis du bruger en boks til at modtage. Så er du jo ude over et eventuelt problem med DVB-c tuneren. Så er der kun DVB-t tuneren, som muligvis kan give problemer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
For X10's vedkommende, så har den slet ikke DVB-C i X10E versionen. Det er kun X10Y der har det. X10E har heller ikke MPEG4 understøttelse, så du vil ikke kunne se HD eller Boxers kanaler med den. Jeg synes det er et dumt sted at spare, når nu X10Y koster ca. 500 kr. ekstra.

Dvs. med X10E vil du IKKE kunne se digitalt kabel-TV fra Yousee, og du vil aldrig kunne få skærmen til at vise HD-kanaler uden en ekstern boks - heller ikke de gratis kanaler du kan fange via DVB-T i fremtiden.
Af Tubbe
yakken skrev:For X10's vedkommende, så har den slet ikke DVB-C i X10E versionen. Det er kun X10Y der har det. X10E har heller ikke MPEG4 understøttelse, så du vil ikke kunne se HD eller Boxers kanaler med den. Jeg synes det er et dumt sted at spare, når nu X10Y koster ca. 500 kr. ekstra.

Dvs. med X10E vil du IKKE kunne se digitalt kabel-TV fra Yousee, og du vil aldrig kunne få skærmen til at vise HD-kanaler uden en ekstern boks - heller ikke de gratis kanaler du kan fange via DVB-T i fremtiden.
Hej

Hvor kan du får 42X10y til 5000 kr afhentet, ??
Af Tubbe
Tubbe skrev:
yakken skrev:For X10's vedkommende, så har den slet ikke DVB-C i X10E versionen. Det er kun X10Y der har det. X10E har heller ikke MPEG4 understøttelse, så du vil ikke kunne se HD eller Boxers kanaler med den. Jeg synes det er et dumt sted at spare, når nu X10Y koster ca. 500 kr. ekstra.

Hej

Hvor kan du får 42X10y til 5000 kr afhentet, ??
Nevermind, jeg kan se de lige har sat det ned ved Komplett, til 5189, kr
Af Jesper Korsgaard
Lige et tillægsspørgsmål: Gælder det med Y og E kun for X10? Jeg synes kun, jeg kan finde G10E.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det gælder kun for C og X modellerne.