Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RonnieD
Hej.

Så har jeg fået en Sony 40v5500.
Så den vil jeg sætte ind på mit værelse, og det betyder så at jeg skal have trukket et antennekabel hen til mit værelse. Længden skal mindst være 30 meter.

Jeg ved, at jeg har behov for en antenneforstærker. Så påtænker jeg mig at købe denne her: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 80_da.html

Jeg ved ikke hvor stor en betydning db har på antenneforstærkere. Skulle 25 db, ikke være nok til 30-40 meter.

AV-Cables tilbyder antennekabler på højest 20 meter, så jeg tænkte på om jeg kunne købe 2 stk. Ville antenneforstærkeren alligevel kunne give et solidt signal, som HD-signaler, hen til mit TV?

Hvis det var jer, der sad i min båd. Hvilken løsning ville I vælge?

På forhånd tak.
Af Ney
RonnieD skrev:Hej.

Så har jeg fået en Sony 40v5500.
Så den vil jeg sætte ind på mit værelse, og det betyder så at jeg skal have trukket et antennekabel hen til mit værelse. Længden skal mindst være 30 meter.

Jeg ved, at jeg har behov for en antenneforstærker. Så påtænker jeg mig at købe denne her: http://www.av-cables.dk/billede_kabler/ ... 80_da.html

Jeg ved ikke hvor stor en betydning db har på antenneforstærkere. Skulle 25 db, ikke være nok til 30-40 meter.

AV-Cables tilbyder antennekabler på højest 20 meter, så jeg tænkte på om jeg kunne købe 2 stk. Ville antenneforstærkeren alligevel kunne give et solidt signal, som HD-signaler, hen til mit TV?

Hvis det var jer, der sad i min båd. Hvilken løsning ville I vælge?

På forhånd tak.
Med så langt et kabeltræk er det nok bedst at købe kablet pr meter og selv sætte F-stik på.
Af RonnieD
Okay. Men skal man have en f-stik, før man kan sætte antennestikket på?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et F-stik er jo et antennestik, blot med skruegevind. Du kan også montere antennestik direkte på kablet hvis du hellere vil have dét. I visse tilfælde kan det dog være en fordel at antennekablet kan skrues fast til stikdåser, antenner eller antenneforstærkere, hvorfor F-stik kan væfe rare at benytte. Du får desuden en bedre forbindelse med et F-stik - forudsat at du har noget at skrue det i i den anden ende, altså.
Af RonnieD
Okay. Men f-stikket på billederne ser ikke ud til at kunne passe sammen med fladskærmen.

Er den antenneforstærker som jeg nævner stærk nok, eller ville I anbefale en anden?