Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Vil gerne have lidt hjælp til at købe et 50" plasma tv. Jeg har overvejet følgende baseret på anmeldelser herfra samt en mængde andre input fra nettet: Samsung PS50B855, Panasonic TX-50V10E, Panasonic TX-P50G10, eller LG 50PS8000. Det lader alle til at være udmærkede tv, men jeg vil altså heller ikke betale overpris, hvis f.eks. LG'en kun er marginalt ringere end de dyrere modeller. Hvor stor er springet fra den G10 til V10? Nogle ideer til hvor man skal købe???
Af Zorro58
Ja rigtigt godt spørgsmål.

Kom så I selvbestaltede eksperter på dette glimrende website!

Hvilket er "best value for money tv" af ovennævnte udvalg?
Af N4Ld3
Der er jo kun én af de nævnte der har fået EISA award'en tildelt ;)
Af TYBO
Hvis du vil have en stor skærm nu uden at brænde for mange penge af så ville jeg vælge LGen.
Du får altså en kanon fed skærm til de penge.
Jeg har selv lige købt den pga jeg gerne ville have en fed skræm i 50" lige nu og jeg ikke ville ofre for mange penge da jeg ved at om 4 år kan vi få den 60" som passer perfekt ind i vores stue til ingen penge.
LGen er lige så flot som V10 i designet og i mine øjne er panasonicen ikke 6000 mere værd.
Af Alfa
Takker for svarene. Er ikke rigtig blevet klogere. Har læst en del om, at Samsung PS50B855 støjer en del - er det noget, der er blevet løst? Jeg vil unde ingen omstændigheder have et flot, men ulideligt støjende tv hængende.
Af Supergris
Så spar penge og køb LG 50 PQ6000 til ca. 7500 kr.. Den bliver du glad for og den larmer IKKE!!!
Af Alfa
Tænkte nu mere på LG50PS8000, hvis det altså skulle være et LG.
Af Alfa
Vil gerne vide om det problem, der er nævt på forumet mht. støj på Samsung PS50B855 er blevet løst
Af Ney
Alfa skrev:Vil gerne vide om det problem, der er nævt på forumet mht. støj på Samsung PS50B855 er blevet løst
Mener bestemt at samsungs onsite service har været ude og løse problemet for folk. Syntes da bestemt at have læst herinde at det var tilfældet.

Derudover vil jeg anbefale dig at gå ned og så på tv'ene. Jeg syntes selv forskellem mellem eksempelvis Panasonic G10 og V10 er mere end pengene værd. THX indstillingen er simpelthen fantastisk og film står skide flot. Jeg har kigget på mange tv og kan desværre ikke rigtig udtale mig om dem EFTER de er blevet kalibreret (proffesionelt), men hvis man skal bruge fabriksindstillingerne mener jeg der kun er et TV nemlig V10'eren (har dog ikke set samsunget da jeg ikke har fundet et sted i århus der har en demo, hvilket måske taler imod at støjproblemet er løst)
Af Alfa
Har været en tur i HiFi Klubben og kigget på Samsung PS50B855 og Panasonic V10. Ingen tvivl om, at Samsung er det pæneste tv, men HiFi Klub-manden foretrak faktisk Panasonic'ens billede. Jeg må dog ærligt indrømme, at de 6000 ekstra ift. LG'en er ret meget. Jeg kan faktisk købe f.eks. en glimrende surround receiver for de penge til at gøre lyddelen markant bedre. Det er dog lidt træls, at der tilsyneladende ikke er nogle stedet at se LG tv'et. Har læst en test, der også karakteriserer LG50PS8000 som et udmærket tv, men samtidig hævder, at man for et bare lidt højere beløb får adgang til flere 50" der er noget bedre. Hvilke tv tænkes der på her???
Af Supergris
Derfor " nøjes " med PQ6000!!! Du vil IKKE blive skuffet!!! Full - HD betyder ikke en dyt!
Af kskruger
Supergris skrev:Derfor " nøjes " med PQ6000!!! Du vil IKKE blive skuffet!!! Full - HD betyder ikke en dyt!
Du skal ikke vælge PQ6000, hvis du har råd til V10 el 855. PQ6000's billedekvalitet ligger en hel del tilbage, i forhold til de 2 andre. Jeg har selv haft et PQ6000 og synes ikke det var særligt godt.
Af kdybdahl
Problemet med støj på PS50B855, er på ingen måde løst.

Jeg har fået byttet mit det først da det larmede. Nr. 2, larmede også....Har været ude og se på det der skulle have været nummer 3, men denne gang fik jeg mulighed for at teste det i butikken inden jeg tog det med hjem....Heldigvis, for det havde samme fejl.

Har netop skrevet til Samsung for kan og vil ikke acceptere at de sender sådan noget L*** på gaden uden at teste det igennem først.

Det skal lige siges at der er 2 forskellige "støj" problemer. Den ene kan en samsung tekniker løse, vha. påsætning af nogle plastik dutter. Det 2. problem, findes der endnu ikke nogen løsning på.

Mvh.
Kristian
Af Supergris
Med hensyn til billedkvaliteten på PQ6000kræver det, at man " leger lidt " med indstillingerne først. Efter det er justeret står billedet altså RIGTIGT godt, så i min verden er det ikke nødvendigt at give flere penge for et godt tv! Det skal siges, jeg faktisk stiller ret store krav og er kritisk overfor hvad jeg har i stuen, men jeg er mere end tilfreds med mit PQ6000. Specielt når jeg sammenligner med andre skærme, jeg ser omkring hos bekendte!!!