Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af golfer
Hej

jeg overvejer kraftigt at købe et 42" full HD tv fra medielink

er der nogen der har erfaringer med dette tv eller vil anbefale mig noget andet - det er på tilbud til 13'900kr pt.

jeg benytter det til tv via digital box og apple tv ;-)

tak for hjælpen
Af hifimand
Medielink tv er til visnng af digitale signaler nok et af bedste , et mærke
der desværre kræver en tur til Kolding eller Århus hvis de skal opleves live i en butik " men de må da snart komme på øerne " ;O).
Tvét vil med digiboks , appel eller andrer digitale / pc tilkoblinger er det et af de eneste tv der ikke scalere signalet . Som panel-nørd kan jeg kun sige at det firma har styr på det mange af de store ikke har fået endnu,nemlig hvordan viser man et narturligt billed ...også gør det jo ikke noget at det ligner en million . God fornøgelse med det . Jeg har selv Deres gamle ml 40" og går nu og " tænker " på deres nye 42" .....er den sat ned " rigtig godt nyt " .
Af golfer
Hej Tak for hjælpen

den eneste koncern jeg har er at tv'et ikke er specielt tyndt som mange af de nye så det virker lidt större og klodset og nu kommer der så mange LED skærme hvad betyder det - skal jo ikke købe en ny skærm om 1år igen - helst!

højtalerne er heller ikke de bedste og er 42" nok i disse tider?

jeg har max 16'000kr til et nyt TV
Af Ponduus
LED er det samme som LCD med den forskel at baggrundsbelysningen er LED. Der er de samme positive ting og negative ting som der altid har været.

LED bliver bare markedsført som en helt ny type tv, hvilket det ikke er.

Desuden vil jeg anbefale dig at kigge her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af hifimand
helt enig de fleste LED idag virker ringere end stand-ard LCD da de er side-belyst der kommer dog real-back light fra Sharp den 1-9-09 hvilket
er verdens premiere ifølge hvad jeg har læst . Medielink tv har kun været
til enkelte test bla hos IBM hvor de vandt på deres teknik pga deres overbevisende styr på digiboard ( billed behandling ), her var Pioneer ( der snart lukker ) samt Samsung og sony med , så jeg holder på et af vores få DK-mærker der er tilbage .

NB ML tv er det eneste tv på markedet der ikke lige pludselig koster det halve som alle de andrer mærker , derfor køber jeg også lidt efter at det holder værdien når der igen skal skiftes .