Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hej allesammen :).

spørgsmålet er nok blevet stillet før, men prøver alligevel at hører jeres bedste forslag, i netop den prisklasse. Først var jeg sikker på jeg ville have en 32 tommer(sony w5500) men er nu blevet lidt i tvivl. Skærmen skal bruges til stort set alt. Bla normalt tvkiggeri, tilslutning af ps3(blu-ray) og tilsutning af PC. Skærmen skal som sagt ligge i prislejet 5000-7000 kr. Jeg sidder omkring 2 en halv-3 meter væk fra den, ved godt det ikke er særlig meget, og så alligevel, da jeg har læst mig til at man hurtigt vænner sig til en stor skærm. Derfor ville jeg høre jeres bedste bud, som lever bedst muligt op til de tidligere krav.

tak på forhånd :)
Af bimbobo
Spørger du mig, Panasonic 37X10Y..
Du vil aldrig fortryde det.. Så har du også DVB C tuner og slipper for Yousee bokse... hvid du har Yousee kabel..
Billederne taler for sig.. Superkøb

Mvh
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, hvis tilslutningen til din PC ikke er for at bruge skærmen som en substitut for en PC-monitor, så er X10 svær at komme udenom.
Af michaeltoft
Tilslutning af pc, var bla. til at se film på, og ellers bare surfe. man kunne nok også spille lidt på den til tider, men mest bare for sjovt. 37X10Y har bare en meget lav opløsning, mig bekendt?
Af michaeltoft
og tænkte på. er der ikke en bedre panasonic skærm, som evt. kostede 6500-7000, som havde en højere opløsning?:O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Næste Pana-model er G10, men den koster lidt mere og fås kun fra 42".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, ikke plasmamodellen. Du linker til LCD-modellen, og det er ikke den jeg anbefaler.
Af Flubber
Hvad med Panasonic S10? Den er en anelse billigere end G10, men er så også på minimum 42".

Priserne kan ses her

Jeg sidder for resten også med en afstand på ca. 2,5 meter og har en 42". Synes det er en ganske fin størrelse :)
Af michaeltoft
42 er alt for meget, enten 32 eller 37. og yakken, hvorfor anbefaler du ikke deres lcd skærme? er de ikke særlig gode, eller hvad?
Af fodboldgal
Når vi snakker LCD - ja så er det altid Philips, Sony og Samsung vi hører om. Jeg kunne egentligt også tænker mig at høre, hvad Flatpanels.dk mener om Pansonics evner til at lave LCD. Så vidt jeg er orienteret, så benytter Panasonic et IPS-Alpha panel, som skulle have bedre synsvinkel end konkurrenterne - men hvordan de ellers performer, synes jeg der er meget forskellige meldinger om lige fra "Referenz" til middelmådighed.
Af Kratz
Jamen Panasonic laver skam - indimellem - ganske udmærkede LCD TV. De får mange roser i udelandske magasiner som f.eks. Home Cinema Choice. Personligt synes jeg de har lidt svært ved at følge med de bedste Sony eller Samsung skærme, og så bliver de nok lidt overskygget af Panasonic's egne plasma skærme som altså er klart bedre.
Egentlig kan man undre sig lidt over, at det samme ikke gør sig gældende for Samsung. For deres plasma skærme er også bedre end deres LCD TV efter min mening.
Af xcardman
Kratz

Samsung laver led skærme husk det nu :D :D

en grund til Samsung nok ikke sælger så mange plasma er at de bedste ligge i 50 tommer. Samt man ikke kan få nogen i 37 tommer.

ellers vil de sikkert heller ikke får solgt så mange edge led skærme
for jeg synes bestemt også de er bedre end deres lcd skærm.
også selvom men ser tv hele dagen, i hvertfald når vi snakker om deres 855 serie

panaonsic er kommet for langt bagud i forhold til de andre, da de har plasma som hovedprodukt
tror aldrig panasonic kommer ordenligt på lcd markedet, kan heller ikke se nogen grund til nu. De skal i gang med oled skærme så hurtig som muligt.
sammen med deres plasma serie
Senest rettet af xcardman 30 aug 2009, 18:50, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
xcardman skrev:Kratz

Samsung laver led skærme husk det nu :D :D

en grund til Samsung nok ikke sælger så mange plasma er at de bedste ligge i 50 tommer. Samt man ikke kan få nogen i 37 tommer.

ellers vil de sikkert heller ikke får solgt så mange edge led skærme
for jeg synes bestemt også de er bedre end deres lcd skærm.
også selvom men ser tv hele dagen, i hvertfald vi når snakker deres 855 serie

panaonsic er kommet for langt bagud i forhold til de andre, da de har plasma som hovedprodukt
tror aldrig panasonic kommer ordenligt på lcd markedet, kan heller ikke se nogen grund til nu. De skal i gang med oled skærme så hurtig som muligt.
sammen med deres plasma serie

LED er jo også en LCD-skærm med LED belysning. Det er jo ikke en ny panel-type.