Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af killer100
Jeg skal ud og købe et nyt tv. Men da jeg som så mange andre syntes det er lidt af en jungle at finde rundt i, søger jeg hjælp her.

Det skal være 50" og ligge i omegnen af 15000 + - et par tusinde.

Hovedsagligt skal det bruges til film i alle formater.

Håber der er en der kan komme med et bud, eller fortælle om erfaringer omkring et godt tv etc.
På forhånd tak.
Af vtviking
Link nummer 2 virker ikke :)
Af killer100
"Find et Pioneer LX5090" Skal nævne at jeg kommer til at se tv igennem et antennelaug, og er usikker omkring dvb-t og c.

Kan se nogle fladskærme har begge, hvor jeg kun kan se pioneers har dvb-c. Vil det kunne for en betydning, for en evtuel boks ved siden af eller?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pioneers har IKKE DVB-C. LX5090 har DVB-T med MPEG2 dekodning, hvilket kun kan bruges til digitalt SD TV via en antenne. LX5090H har DVB-T og S med MPEG4 dekodning. Ingen af Pioneers TV har DVB-C.

Dvs. du skal have en ekstern boks stående hvis du vil se digitalt kabel-TV. Jeg kan ikke svare på hvilken DVB-standard dit antennelaug sendere det digitale TV-signal med. Det må du kontakte dem for at finde ud af.
Af killer100
Ok så fik jeg lidt klarhed omkring det.

Kunne Samsung 50" - PS50B855 være et "alternativ" eller vil man/jeg skulle gå på kompromis med billede etc.?
Af bleze
Tror ikke du bliver ked af dit valg af dit Samsung TV, men ja du vil gå på kompromis med nogle ting og vinde en del andre. Jeg vil mene du vinder mere end du taber set overall
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Både B850 og V10 vil være gode bud hvis du vil have indbyggede tunere. Vi har anmeldelser af begge modeller her på siden, som du kan læse. De leverer begge en høj billedkvalitet, og V10 har derudover en menuindstilling, der gør at farverne kommer tæt på et decideret kalibreringsresultat.
Af killer100
Takker rigtig mange gange for svarene. Så har jeg et par modeller at gå ud fra.