Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thebear
Hej folkens, jeg står her og vil købe et fladskærms tv, brugt da jeg ikke har råd til nyt.

Mit budget ligger på 1000-2000 kr. så det skal være forholdsvist billigt!

Krav:
min. 20"
Skal kunne tilslutte min pc til fladskærmen så jeg f.eks. kan se film direkte.
Skarpt billed
God kvalitet

Har fundet dette på DBA og vil høre om dette er lort eller udemærket?
Kode: Vælg alt

Mærke	 Mirai-
Model	Matsui
Størrelse	28"
Type	LCD
Funktioner	
Annoncetekst
Mirai Matsui, 28", LCD, widescreen, HDTV, stereo, TTV, fjernbetjening, Super vedligeholdt fladskærm (Matsui) sælges! Ca. 8 mnd. gammelt, men helt uden ridser eller fejl. Købspris: 3800 kr. -salgspris: 1500 kr

Har også kigget på dette på guloggratis:
Kode: Vælg alt
Flot HD-tv
Pris: 1.500,-
Fladskærm, MSI, str. 28", Flot og vedligeholdt fladskærms-tv sælges. Det er omtrent 8 mnd. gammelt, men har hverken fejl eller ridser. Så godt som nyt. Forsendelse inkluderet i salgsprisen.
Hvilke mærker er kvalitet og hvilke skal man holde sig fra.

Men opfylder de mine krav?

Er helt ny på dette område så skal virkelig have det skåret ud i pap gerne med links :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
"God kvalitet" kan du vist godt skyde en hvid pil efter til den pris. I dit prisleje kan du dog ikke tillade dig at være kræsen med dit valg af mærke, da du nok ikke kan få et mærkevare-TV alligevel.

Jeg kan ikke umiddelbart anbefale nogen af de to, og slet ikke hvis de skal opfylde de to sidste krav på din liste.
Af hdmi
yakken skrev:"God kvalitet" kan du vist godt skyde en hvid pil efter til den pris. I dit prisleje kan du dog ikke tillade dig at være kræsen med dit valg af mærke, da du nok ikke kan få et mærkevare-TV alligevel.

Jeg kan ikke umiddelbart anbefale nogen af de to, og slet ikke hvis de skal opfylde de to sidste krav på din liste.
Elgiganten har et philips 22" til 2169kr
....men om det er en god kvalitet........det er nok tvivlsomt,men det er nyt.
Af Thebear
Okay, tak for de 2 svar :)

Men det skal heller ikke være kniv skarpt..
Lige nu har jeg et united 15" billedrørs tv som jeg er tilfreds med ang. billed kvalitet. Men kunne godt tænke mig et nyt og hvad hedder de indgange der skal være på tv'et for at jeg kan sætte min computer til?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er flere forskellige indgange du kan benytte fra PC til TV.
- VGA, hvilket er analogt
- DVI (de færreste har et sådant stik), som er digitalt
- HDMI, som er det mest normale. Også digitalt.