Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,
Er newbie, men aabenbart mere newbie end jeg troede - jeg har nu det setup som jeg gerne vil have og har droemt om laenge:

Pioneer 5080XD TV
Pioneer LX61D og BDP-320
samt en Pioneer VSX 1018 receiver samt et saet beolab 8000.

Mit problem er at jeg har sat mine beolab 8000 med phone linie kabler i god kvalitet og sat dem i min receiver Pioneer VSX 1018, som har preout i right og left Preout Front samt naturligvis stroemkabler fra beolab saa der er power og lampen lyser roedt. Jeg ved at baade receiver og hoejtalere virker upaaklageligt - men naar jeg afspiller enten DVD/Blu Ray eller tv gennem receiveren saa burde receiveren sende et linie signal til hoejtalerne men der sker intet???? :(( Det burde virker ikke?

Skal jeg angive et sted i settings paa receiveren, at mine hoejtalere sidder i preout i saafald hvordan?

Mega fortvivlet naar man synes design og billede af i top paa dette setup men uden lyd :(

Paa forhaand tak for input.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Benytter du triggerkabler til højttalerne, eller tænder de blot når der er signal på?

Jeg kender desværre ikke den nævnte receiver, men typisk så vil man i stedet for phono-kabler benytte custom DIN-kabler, som har forbindelse til en 5 V trigger på bagsiden af forstærkeren, som så fortæller højttaleren at den skal tænde. Se mere her:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_post ... 71963&PN=1
Af LESSisMORE
Hej igen,
Jeg bruger alm phone kabler og har nu fundet ud af det - og det virker perfekt hvis man husker at saette Right/left/line til LINE paa begge hoejtalere :) - saa virker det paa en forstaerker med pre-out uden problemer.

Mvh Jan