Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zap
Jeg har netop invsteret i Sony 40w5500 og skal nu have det op væggen. Kunne derfor tænke mig at få nogle input til hvilket beslag, der egner sig bedst.
Jeg er ikke helt sikker på om det skal være et "fast" beslag eller et der kan trækkes ud. Men under alle omstændigheder må det gerne få skærmen så tæt på væggen som muligt.
Af Zap
Slet ingen der vil anbefale et beslag til 40w5500....?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vogels har netop lanceret nogle nye beslag, som sidder temmelig tæt på væggen. De har også adskillige "almindelige" beslag, som tillader at du kan trække skærmen ud fra væggen. De er i ret høj kvalitet generelt, men prisen er også derefter.
Af Zap
Tak for det. Noget link....?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Link til producenten er selvsagt blot www.vogels.com
Forhandlere kan du nok google dig til.
Af majbom
hvis du bare skal have et fast beslag kan jeg anbefale harald nyborgs til 250,- - det kan dog vippe op og ned (15 grader tror jeg).

jeg har netop hængt mit 40w4500 op med dette beslag og det hænger fint.

det virker som et solidt beslag og der er skruer og bolte nok i vippefunktionen så det ikke vipper ned med tiden, fordi skruerne er for underdimensionerede.
Af farbruun
Kan man bruge Vogels superflat til Bravia Z 5500 ?

Har ledt på vogels hjememside, men Z5500 er ikke på deres liste?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Z5500 er da vesa-kompatibelt? I så fald skulle ethvert vesa-beslag fungere.
Af farbruun
yakken skrev:Z5500 er da vesa-kompatibelt? I så fald skulle ethvert vesa-beslag fungere.
Hvad med sådan noget som ventilation ? Alle TV er vel ikke opbygget ens, hvad ventilation angår. Er det er god hhv. dårlig idé at hænge en Z5500 op med 24mm afstand ?
Af farbruun
Cutter skrev:
farbruun skrev:Kan man bruge Vogels superflat til Bravia Z 5500 ?

Har ledt på vogels hjememside, men Z5500 er ikke på deres liste?
Her kan du se dit Tv nederst på siden;

http://www.vogels.com/web/Consumer/Advi ... =71&low=43
Ok tak.
mit er 40" så jeg søgte naturligvis under dette - men hvis den er med under 52", så gælder det nok tilsvarende for 40".

//Farbruun
Af Samson1te
Nu ved jeg ikke hvor meget du vil ofre på den slags, men et vægophæng behøver ikke koste alverden i mine øjne, for at fungere fint. Det er jo blot metal og et par skruer - ikke raktforskning! Derfor forstår jeg ikke den markedsføring for Vogels herinde, da de tager alt for meget for "ingenting".

Du kan f.eks. på avcables.dk få et fint vægbeslag til godt 200,- istedet for at give 700-1000,- for et der hedder Vogels.

Her købte jeg mit, som i øvrigt kun hænger TV'et 2,2 cm fra væg, og det synes jeg er en væsentlig parameter ved vægophæng.

Her er et link til vægophænget på avcables.dk:

http://www.avcables.dk/vaegbeslag/vaegb ... 67_da.html