Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zeor
Efter at have læst det meste af hjemmesiden må jeg indrømme at jeg stadig er mindst lige så forvirret som da jeg startede :)

Som overskriften antyder søger jeg et halvstort tv til stuen. Det skal bruges til at være drengerøv på, ps3, dvd osv.

Har set at visse tv også har direkte usb indgang så man kan afspille / se ting fra forskellige enheder, hvilket jeg ville sætte pris på der også fulgte med.

Går ud fra jeg skal op omkring de 15k hvis ønskerne skal opfyldes.

Håber i kan hjælpe med et par bud på nogle gode tv der passer på beskrivelserne.

På forhånd tak,
Zeor
Af Kibsgaard
Er næsten blevet bange for at råde folk herinde eftersom man bliver jordet hvis ikke man foreslår et plasma :p og dem har jeg ikke så meget styr på, så lader bolden gå videre til en anden.

Men vil gerne knytte en kommentar til det med USB-afspilning. Det er nemlig de færeste TV som kan afspille video i en ordenlig kvalitet og de understøtter generelt ikke særligt mange formater og codecs. Mit Philips påstår at mit 8404 kan afspille avi og mpg, men så snart det kommer over en brugbart bitrate skipper den frames og begynder at hakke helt vildt.

Derimod er Samsungs LED-serie rigtig gode til det! De kan afspille stort set alle formater(også mkv) og kan endda klare det i Full-HD-opløsning!

Du kunne evt. kigge på Samsung B7050/7070. Det fås dog maks i 46", men stadig rigtigt fedt fjernsyn og super tyndt =b Koster ca. 15k

De fleste herinde vil nok foreslå dig at købe et Panasonic. Så er der nogen der ved hvilke funktioner det har mht. videoafspilning fra usb/netværk?
Af Supergris
Har selv et LG 50PQ6000 og er ovenud tilfreds!!! Bruger den meget allround og det koster kun ca. 8000 kr.!!!
Er helt sikker på, du vil blive meget tilfreds med billedet og over alle de bekymringer og penge du har sparet!
Af Zeor
Super med svarene, læste lidt om LG 50PQ6000 og jeg faldt over at det "kun" var hd ready. Ved ikke hvor meget det har at sige?

Som jeg beskrev skal tv'et være "ultimativt" til ps3, dvd, blue-ray. Lyd er mere eller mindre underordnet da jeg har planer om at købe et anlæg ved siden af der kan stå for dette :)

Har overvejet samsungs LED faktisk. Kan det betale sig prismæssigt nu? Er også åndsvagt at betale 3-5k mere for et tv, hvis det menneskelige øje alligevel ikke kan se forskellen :P
Af Supergris
Jeg kan næsten garantere, at du vil blive mere end tilfreds med billedet!
Forskellen til de dobbelt så dyre skærme er minimal, og kan kun ses ved direkte sammenligning. At det ikke er Full - HD, er ikke noget du skal tænke på, ud over at det bruger mindre strøm!!!
Har nogle kammerater der har 46 " Sony W 5500. Kan langt bedre lide billedet på min skærm og den er både større og billigere, så hvad mere kan man ønske sig?
Hvis du alligevel ikke er tilfreds, kan du jo bare købe en skærm mere til næste år og stadig have brugt de samme penge!!!
Af Zeor
Det kan der være noget om :) Aner personligt ikke meget om tv (andet end hvad jeg har læst) Så tager dit ord på det er godt. Har set en pris på 7200 for det tv, hvilket jo er lige til at overkomme ;)

Og som du siger kan man altid købe endnu et til næste år hvis det er (Så har jeg også en god skærm til computeren O-O )
Af Supergris
Netop! Samt du er fri for at gå og spekulere mere.... Du bliver helt sikkert glad for det!!! Prisen er fantastisk og kvaliteten er mere end tilfredsstillende. Alle folk der ser mit tv bliver imponerede over billedkvaliteten. Har heller ikke været andet end tilfreds når jeg spiller med min Xbox 360 over HDMI!!!
Af Wickvaz
Hvis du alligevel kigger på lg plasma, kan du jo overveje lg ps3000 eller topmodellen lg ps8000.

koster 7000kr. for ps 3000 og 10.000kr. for ps8000. Det er full hd skærme.

Derudover har panasonic 50x10 også fået meget ros, det koster omkring 7000kr.