Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej jeg har igennem længere tid ledt efter en fladskræm til at afløse min CRT skærm.
Jeg er efterhånden kommet frem til 2 skærme: Samsung 940BF og Viewsonic VX922, men så blev jeg i tvivl om mit focus var for "gamer" orienteret. Vil der være meget billedkvalitet at vinde ved fx at købe en skærm som Dell 1907FP?

http://accessories.euro.dell.com/sna/pr ... &sku=53802

Og kan man med sådan en skærm (Dell 1907FP) spille computerspil som Wow, og BF2 hvis man ikke hænger sig i lidt sløring? og hvor meget betyder det egentligt at det ikke er en gamerskærm, i den sammenhæng.

Jeg har et budget på ca. 3000 kr. så hvis der er nogle gode alternativer, vil jeg meget gerne høre det.

Mvh Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Idet både 940BF og VX922 overall er bedre skærme end 1907FP så er der ingen grund til at se på denne model når du alligevel skal spille på skærmen.

Pt. kører Dell dog også et tilbud på deres 20" 2007FP til 3500 kr. hvilket godt nok er lidt over dit budget, men du får også et noget større billedareal plus et S-IPS panel for de ekstra kroner.

Hvis det skal være under 3000 kr. og du ikke vil have et TN panel, så er Viewsonic VP930 et rigtigt godt bud, idet den leverer bedre farver og større betragtningsvinkler end de to du har kig på. Den er desuden ikke helt langsom til spil.
Af Mckogle
Ok, tak for svaret,

Jeg tror valget kommer til at stå imellem Samsung 940BF og Viewsonic VP930. Har dog lidt svært ved at bedømme hvor stor forskel der er på billedkvaliteten af de to, men må jo prøve at finde en butik hvor jeg kan sammenligne dem. I jeres tests virker det dog som om VP930'eren får bedst omtale.