Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg er ude i at skulle købe mig en ny skærm til min pc, hvilket bliver en tv-skærm da disse er billigst, og efter sigende også skulle være udmærkede til film og hurtig spil grafik.
Jeg sidder ca. en meter fra skærmen, og derfor ville en 28-30" nok være det bedste valg, men eftersom at 32" er langt mere udbredt bliver det nok sådan en størrelse.

Så er der nogle gode full hd 32" der kan anbefales?
Umiddelbart har jeg kig på:
http://www.pricerunner.dk/pl/2-1211742/ ... 25;&sort=4

... men ved ikke helt hvad jeg bør gå efter. Da samsung også har utroligt mange skærme (og erfaring?) på markedet, bør man måske vælge samsung istedet?

Mange tak for jeres tid!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er ikke noget der dikterer at Samsung pr. definition er bedre end nogen andre. Deres kvalitet er bestemt ikke overlegen blot fordi de har lavet TV i mange år.

Du kan godt nøjes med Sony V5500 modellen, da 100 Hz systemet ikke kan anbefales når du kører med en PC. Du kan alligevel ikke sende 100 Hz fra dit grafikkort til TV'et - det kan stadig kun ske ved 50 eller 60 Hz.
Af farsen
yakken skrev:Der er ikke noget der dikterer at Samsung pr. definition er bedre end nogen andre. Deres kvalitet er bestemt ikke overlegen blot fordi de har lavet TV i mange år.

Du kan godt nøjes med Sony V5500 modellen, da 100 Hz systemet ikke kan anbefales når du kører med en PC. Du kan alligevel ikke sende 100 Hz fra dit grafikkort til TV'et - det kan stadig kun ske ved 50 eller 60 Hz.
Ok, mange tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
100 Hz systemet er ikke dét du skal gå efter. Der kunne dog være designforskelle, som du måske ville værdsætte? 7404 er et udmærket TV, som jeg ikke har noget problem med at anbefale, ligeså vel som V5500.
Af farsen
Ok, så bliver det philips.
Tak :)