Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vtviking
Du har ikke selv prøvet en xbox i HDMI vel :) ? eller kan du linke til det på avforum ? kan ikke finde det ?
Af Sonisk
Jeg har ingen krydsbox selv mere, men du finder svaret ihvertfald fra en person her:

http://www.avforums.com/forums/plasma-t ... st10158532
I have installed (42G10E) the new firmware today... the flickering with xbox is gone... :-)
Og en anden gut, der havde samme problem med en Xtreamer, siger følgende:
I can report that that for my 42G10E the software update solved my flickering/jumping problem with my xtreamer
http://www.avforums.com/forums/plasma-t ... st10181362
Af vtviking
takker :) men hvad er en xtremer ? det har jeg jo ikke noget af :)
Af Sonisk
Jeg ved ikke præcist hvad en Xtreamer er, men ud fra navnet at dømme, er det sikkert en dims, der via netværket kan streame film og musik over HDMI.

Humlen i det er, at denne medie-box flimrede over HDMI, som åbenbart også Xbox 360 gjorde. Derfor jeg nævnte det, da problemet var ens, og begge er løst med firmwaren, ifølge folkene på avforum.com
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er det ikke blot Xbox'ens mediecenter-funktionalitet? Det er et program der skal lægges på boksen separat.
Af kje
Hej har læst på nettet at der er en opdatering til g10 som løser 24p problem hvor kan jeg finde den??

På vegne af Panasonic skal jeg meddele, at Panasonic tager denne sag højst alvorligt
og er i færd med at undersøge den til bunds.
Tekniske eksperter er netop nu ved at foretage tests,
og vi vender tilbage hurtigst muligt med et svar, når testene er udført.
Svaret vil blive offentliggjort på www.panasonic.dk,
og vi vil også meddele i dette forum, når svaret er online på Panasonics danske hjemmeside.
Og vi her fra supporten kan ikke svare mer för svaret kommer på hvores hjemmeside.

Med venlige hilsener / Best Regards
Peter Wickman
Panasonic Support
Tlf Omstilling: +45 43 200 800
Tlf Support: +45 43 200 860
Kære alle

Jeg vil gerne sige tak til jer alle for jeres tålmodighed. Panasonic har nu afsluttet undersøgelserne, og som lovet poster vi et svar i dette forums tråd.

Venlige hilsner
Stefan Sundin, Panasonic Nordic AB

Officiel udmelding fra Panasonic Nordic AB

Panasonic har nu afsluttet undersøgelserne i forbindelse med afspilning af materiale, der understøtter 24p. Vi er kede af at måtte meddele, at der fra marts til maj 2009 ved en fejl har været produceret tv-apparater udstyret med 60Hz processor-software i stedet for 96Hz processor-software. I perioden fra marts til maj 2009 er følgende modeller omfattet af fejlen:

• G10/S10/U10 serierne
• TX-P42/46/50G10E
• TX-P42/46/50S10E
• TX-P42/46/50U10E
• TX-P42/46GA11

De berørte modeller kan opdateres gratis med den rigtige software, hvis du kontakter din lokale forhandler. Forhandleren vil sørge for, at du får et SD-kort og brev om, hvordan den simple instruktion foregår, så dit tv-apparat bliver opdateret til den rigtige software.
Alle tv-apparater produceret fra juni 2009 og fremefter er udstyret med 96Hz-softwaren.

60Hz/96Hz
Overordnet set er der to typer af 24p afspilnings-specifikationer med forskellige frekvenser. Den ene type, der er mest udbredt på verdensplan, bruger 3:2 pulldown (60Hz) og den anden 4:4 pulldown (96Hz). Panasonic har valgt frekvensen 96Hz til deres tv-modeller, men forskellen mellem de to frekvens-typer sjældent kan registreres under normale afspilningsforhold.
Hakkende effekter ved afspilning af 24p-materiale vil altid forekomme, da de allerede er i filmen fra start. Film-kameraer skyder med 24 billeder i sekundet, hvilket ikke er nok til at give et helt flydende billede, især hvis kameraet panorerer hurtigt. Hvis du helt ønsker at undgå hakkende effekter i film, har Panasonic produceret to serier, V-serien og Z-serien, der er udstyret med ’24p Smooth Film’, der tilføjer flere billeder til 24p-signalet og derfor gør filmens bevægelser mere glatte.
Af kje
Hej hvorfor kan vi ikke downloade og selv lægge på sd kort?

vh kje
Af md74
Det lyder jo fedt at det er løst, :) men! vil det sige at jeg bare kan tage ind til KT Radio/Ekspert her i Odense og få et SD kort med den nye firmware gratis? Er de blevet informeret og den slags?
Af Ponduus
Det må man stærkt gå ud fra at de er, eftersom at dette er en officiel udmelding fra Panasonic. Om de så har modtaget nogle SD-kort er et andet spørgsmål.
Af md74
Ponduus skrev:Det må man stærkt gå ud fra at de er, eftersom at dette er en officiel udmelding fra Panasonic. Om de så har modtaget nogle SD-kort er et andet spørgsmål.
Det må jeg ringe og høre om så... O_O
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14