Log ind med sociale netværk
26 aug 2009, 12:26
Jeg har ikke nogen objektiv måde at kvantisere støjen fra panelet. Uanset hvordan jeg forsøger at forklare støjniveauet, vil dette kunne opfattets forskelligt af forkellige læsere. Jeg kan kun sige, at mode 0 støjer mere end mode 2. Begge er acceptable for mig.
EDIT: Rettede formuleringsfejl.
EDIT: Rettede formuleringsfejl.
Senest rettet af bantam 26 aug 2009, 12:51, rettet i alt 1 gang.
26 aug 2009, 12:44
Jeg kan lave en frekvensopdelt støjmåling senere på ugen, og se om jeg kan komme med en kvalitativ vurdering. Mit måleudstyr har dog et støjgulv på mindst 30 dB SPL og jeg kan ikke lukke 100% af for støj fra vej og omgivelser i min lejlighed.
26 aug 2009, 13:15
Hehe, nu bliver det teknisk.
Jeg tænkte mere om folk kunne høre det i sofaen en 3-4 meter væk, når tv´et er muted og den står på strømspare 2.
Det kan jeg nemlig, og hvis jeg rigtig koncentrerer mig, så kan jeg også høre det ganske kort ved signalskift, når lyden kort forsvinder, men det kræver at jeg lige "tuner" ind på lyden først.
Men jeg kan slet ikke acceptere den støj, der er ved mode 0 og til dels mode 1. Ved mode 0 kan jeg klart høre det ved kanalskift og ved stille scener.
Jeg tænkte mere om folk kunne høre det i sofaen en 3-4 meter væk, når tv´et er muted og den står på strømspare 2.
Det kan jeg nemlig, og hvis jeg rigtig koncentrerer mig, så kan jeg også høre det ganske kort ved signalskift, når lyden kort forsvinder, men det kræver at jeg lige "tuner" ind på lyden først.
Men jeg kan slet ikke acceptere den støj, der er ved mode 0 og til dels mode 1. Ved mode 0 kan jeg klart høre det ved kanalskift og ved stille scener.
26 aug 2009, 16:20
jeg kan hører mit pioneer krp500a brumme/hyle på 4-5 meters afstand og det har ikke larmet de første 7 måneder, men nu er det blevet meget slemt og tvet har haft et billed udfald og ikke reageret på signalet fra remoten. så jeg tog kontakt til pioneer og nu skal det desværre sendes afsted
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto